جهان ساز در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

100 درصد مطالبات دولت به چایکاران پرداخت شد/ تولید 25 هزار و 633 تن چای خشک در سال جاری

رئیس سازمان چای از پرداخت صددرصد مطالبات دولت به چایکاران خبر داد و گفت: تا تاریخ 9 آبان، دولت 127.6 میلیارد تومان مجموع مطالبات خود را پرداخت کرد.

100 درصد مطالبات دولت به چایکاران پرداخت شد/ تولید 25 هزار و 633 تن چای خشک در سال جاریحبیب جهان ساز رئیس سازمان چای در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از رشد 4 درصدی خرید برگ سبز چای خبر داد و گفت: امسال 112 هزار و 736 تن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر 220 میلیاردتومان از چایکاران خریداری شده است.

وی با اشاره به اینکه 95 درصد مطالبات چایکاران پرداخت شده است،افزود: دولت تا تاریخ 9 آبان، 127.6 میلیارد تومان مجموع مطالبات خود را به طور کامل به چایکاران پرداخت کرد و کارخانه های چای سازی تنها 10 درصد سهمشان را پرداخت نکردند.

جهان ساز با اشاره به اینکه برداشت برگ سبز چای پایان مهر به پایان رسیده است، بیان کرد: کارخانه های چای موظف اند 45 روز پس از فرآوری محصول مطالبات خود را به طور کامل پرداخت کنند.


بیشتر بخوانید: یک چهارم چای مصرفی تولید داخل است/پرداخت ۹۴ درصد از مطالبات چایکاران


رئیس سازمان چای ادامه داد: امسال از مجموع بهای برگ سبز خریداری شده حدود 25 هزار و 633 تن چای خشک استحصال شده است.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا امکان خوداتکایی تولید چای در داخل وجود دارد، تصریح کرد: با حمایت دولت و تامین منابع آبی این امکان وجود دارد که ظرف مدت زمان سه تا چهار سال با اجرای برنامه ها، ضریب خوداتکایی از 25 به 50 درصد افزایش یابد.

انتهای پیام/

خوداتکایی تولید چای در دستور کار قرار گرفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار