میرزایی نیکو در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

چرا دولت در ارائه قانون جامع انتخابات تعلل می‌کند؟/ طرح قوانین انتخابات مجلس تا دو هفته دیگر به صحن می‌رود

عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور گفت: دولت هنوز قانون جامع انتخابات را ارائه نکرده است و باید از آنها پرسید چرا در این امر تعلل می‌کنند؟


چرا دولت در ارائه قانون جامع انتخابات تعلل می‌کند؟/ طرح قوانین انتخابات مجلس تا دو هفته دیگر به صحن می‌رودقاسم میرزایی نکو در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه قانون جامع انتخابات قرار است توسط هیئت دولت به مجلس ارائه شود، گفت: دولت هنوز این قانون را ارائه نکرده است و باید از آنها پرسید چرا در این امر تعلل می‌کنند؟

وی افزود: طرح قوانین انتخابات مجلس و شورا‌های شهر در کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس در دست بررسی است، سه کمیته  برای بررسی این طرح تشکیل شده و در  حال رسیدگی هستند تا دو هفته دیگر به صحن علنی برسد.

عضو مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح شهرستانی‌استانی شدن انتخابات مجلس گفت: شهرستانی‌استانی شدن انتخابات مجلس طرحی یک فوریتی است که به صورت ویژه بررسی می‌شود و احتمالا یا روز چهارشنبه این هفته و یا هفته بعد در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود.

میرزایی نکو با بیان اینکه این طرح مربوط به کلانشهرهاست، تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که مربوط به این طرح است، این است که هر نماینده‌ای در ابتدا باید ۲۰ درصد رای را بیاورد و بعد در مجلس شورای اسلامی نماینده شود؛ هرچند نظر شورای نگهبان نیز بسیار مهم است و باید دید در صحن علنی سرانجام این طرح چه می‌شود.

وی همچنین با اشاره به طرحی در مورد نحوه ابلاغ، انتشار و اجرای قانون مجلس و آئین‌نامه‌های دولت، خاطرنشان کرد: مصوبات مجلس در سایت مجلس قرار می‌گیرد، اما متاسفانه دولت آئین نامه‌های خود را با تاخیر و به صورت تک به تک ارسال می‌کند و پارلمان درباره این اقدام دولت به آنها تذکراتی داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار