فضای فعالیت پلیس فتا به چه شکل است؟

کارشناس پلیس فتای نیروی انتظامی استان مرکزی گفت: فضای فعالیت پلیس فتا یک فضای سایبری و دیجیتال است که نیروهای آنان حضور فیزیکی در محیط شهری ندارند .

تحولاتی فضای مجازی کارکرد‌های خانواده‌ها را دچار اختلال کردهبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سروان رضا عصان کارشناس پلیس فتا در کارگاه آموزش آسیب های اجتماعی فضای مجازی و اینترنت شهر مامونیه گفت: با گسترش اینترنت و شبکه های اجتماعی محیط جرم تغییر یافته و پلیس های دنیا متوجه افزایش حجم جرائم در فضای مجازی شدند و پلیس فتا را تشکیل دادند.

وی بیان کرد:از آنجا که فضای فعالیت پلیس فتا یک فضای سایبری و دیجیتال است این نیرو حضور فیزیکی در محیط شهری ندارد و همکاران ما ماموریت های خود را در پشت رایانه انجام می دهند و مردم آنها را در خیابان ها و کلانتری ها نمی بینند .

سروان رضا عصان بیان کرد: پلیس فتا در چندین حوزه به صورت کاملا تخصصی و حرفه ای عمل می کند که یکی از این حوزه ها آزمایشگاه های تخصصی استخراج ادله دیجیتال جرم است که در تمام رده های ناجا کاربرد داشته و به کشف جرم و حل پرونده کمک می کند.

این کارشناس پلیس فتا گفت: ظهور تکنولوژی های نوین ارتباطی در عصر حاضر به همراه تحولاتی که در فضای مجازی به وجود آمده، بسیاری از کارکردهای خانواده ها را دچار اختلال کرده است.

سروان عصان افزود: در مباحث آسیب شناختى نهاد خانواده، یکى از محورهاى مهم، بررسى آسیب­ هاى ناشى از تحولات خانواده است که خود منشأ بروز دگرگونى ­هایى عمیق و اساسى در نوع روابط و ارزش­ هاى خانواده می شود.

وی اضافه کرد: بسیارى از این تحولات و دگرگونى ها از بیرون، بر خانواده تحمیل مى ­شود که پدر و مادر باید علاوه بر کنترل بچه ها ، خودشان را نیز در رابطه با فضای مجازی بروز کنند تا بتوانند از گسترش آسیب های اجتماعی بزرگتر و غیر قابل جبران جلوگیری کنند.

 

انتهای پیام/ج

تشکیل پلیس فتا با حجم جرایم در فضای مجازی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.