رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس:

ارزآوری بیش از ۲۶ میلیون دلاری صادرات فرش دستباف از فارس/۲۷ هزار قالیباف در فارس بیمه هستند

فرش دستباف استان فارس در۶ ماهه نخست امسال ۲۶ میلیون دلار ارزآوری داشت.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی همتی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: بیشترین صادرات فرش دستباف استان فارس در ۶ ماه نخست امسال به کشور‌های چین، پاکستان، گرجستان، آذربایجان، آلمان، استرالیا، انگلستان، اندونزی، ایتالیا، ترکیه و یونان به ارزش بیش از ۲۶ میلیون دلار و وزن ۲۸۶۶ تن بوده است.

وی افزود: در راستای حمایت از تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف استان و به منظور ارتقاء کمی و کیفی تولید، تسهیلات بانکی در قالب مشاغل خانگی و تسهیلات روستایی اعطاء می‌گردد و در همین راستا بافندگان تک باف که در منازل خود اقدام به تولید و بافت فرش دستباف می‌کنند و تولیدکنندگان دارای پراونه تولید فرش دستباف متمرکز و غیرمتمرکز از جمله دریافت کنندگان تسهیلات مشاغل خانگی و اشتغال پایدار روستایی بوده‌اند.

همتی ادامه داد: در این راستا سازمان صنعت معدن و تجارت استان تعداد ۱۰۱ پرونده به مبلغ ۲۲۰ میلیارد ریال تسهیلات در قالب تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و تعداد ۱۲۰۰ متقاضی به مبلغ هر نفر ۱۰۰ میلیون ریال در قالب مشاغل خانگی به تولیدکنندگان فرش دستباف تسهیلات اعطاء کرده است.

وی در خصوص بیمه قالیبافان، افزود: بیش از ۲۷ هزار نفر تحت پوشش بیمه قالی بافی در استان فارس هستند که شهرستان شیراز با بیش از هفت هزار نفر دارای بیشترین تعداد بیمه شده در سطح استان است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با اشاره به ایجاد تعاونی‌ها و اتحادیه صنف فروشندگان فرش دستباف، اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف، انجمن طراحان و نقاشان،  اظهار داشت: اتحادیه صنف فرش دستباف شهرستان‌ها به دلیل عدم وجود شرایط منحل و اتحادیه صنف فرش دستباف استان فارس در شرف تاسیس است.

همتی گفت: به منظور ارتقاء سطح کیفی و کمی تولیدکنندگان فرش دستباف اداره فرش اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی و یا بازآموزی برای بافندگان می‌نماید که برگزاری این دوره‌ها معمولاً توسط اداره فرش برنامه‌ریزی و توسط تشکل‌های صنفی و تعاونی برگزار می‌شود.
انتهای پیام/م

صادرات ۲۶ میلیون دلار فرش دستباف فارس به خارج از کشور

برچسب ها: صنعت ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار