شادلو در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مشکلی در تنظیم بازار میوه شب عید نداریم/رشد 20 درصدی تولید مرکبات در سال جاری

یک مقام مسئول گفت: با توجه به رشد حداقل 20 درصدی تولید مرکبات در سال جاری، مشکلی برای تنظیم بازار میوه شب عید نداریم.

مشکلی در تنظیم بازار میوه شب عید نداریم/رشد 20 درصدی تولید مرکبات در سال جاریمجتبی شادلو نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران در گفت و گو با خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، وضعیت تولید مرکبات در سال جاری را مطلوب دانست و افزود: با توجه به شرایط مستعد اقلیمی برای مناطق مرکبات خیز نوار شمالی و جنوبی کشور پیش بینی می شود که تولید از نظر کمی و کیفی رشد قابل توجهی داشته باشد.
 
به گفته وی امسال پیش بینی می شود که تولید مرکبات با رشد ۲۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۴ میلیون تن برسد.
 
شادلو با اشاره به اینکه برداشت نارنگی از مهرماه آغاز شده است، افزود: برداشت عمده پرتقال قابل عرضه به بازار از ۱۵ آذر تا ۱۵ دی انجام می شود و در برخی واریته ها تا فروردین ادامه دارد.
 
وی با اشاره به اینکه تولید نارنگی در سال جاری بیش از ۲۰ درصد رشد داشته است، بیان کرد: در سایر خانواده مرکبات همچون پرتقال، لیموشیرین و گریپ فروت انتظار می رود که رشد ۲۰ درصدی تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل محقق شود.
 
این مقام مسئول با اشاره به اینکه مشکلی برای تنظیم بازار میوه عید نداریم، افزود: علی رغم سرمازدگی بهاره و یخ زدگی محصولات در برخی مناطق، اما به دلیل شرایط مستعد تولید در مناطق معتدل گرمسیری و نیمه گرمسیری در تنظیم بازار میوه شب عید مشکلی نخواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: تولید مطلوب مرکبات و کیوی در سال جاری/کاهش ۴۰ درصدی تولید سیب درختی صحت ندارد
شادلو با اشاره به اینکه کاهش تولید سیب درختی جوسازی بیش نیست، بیان کرد: در بحث تولید سیب درختی مشکلی نداریم و تنها موضوع افزایش هزینه های تولید مربوط به نهاده ها و نیروی انسانی از علل اصلی گرانی نسبت به مدت مشابه سال قبل به شمار می رود.
 
وی درباره آخرین وضعیت صادرات مرکبات بیان کرد: باتوجه به آنکه شرایط تولید مرکبات در کشورهای اطراف ایران نظیر مدیترانه، پاکستان و هندوستان مستعد است، بازار کشش چندانی برای مرکبات ایرانی ندارد.
 
نایب رئیس اتحادیه باغداران در پایان تصریح کرد: ایران در محصولاتی نظیر سیب، کیوی، انار، پسته و خرما فرصت های صادراتی مناسبی را پیش رو دارد چرا که کشورهای اطراف به اندازه کشور ما تولید ندارند.
 
انتهای پیام/
 

پیش بینی تولید 4 میلیون تن مرکبات در سال جاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۰۳ آذر ۱۳۹۷
به سلامتی پس هنگام عید میوه کمیاب و گران خواهد شد. تعجب نکنید
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۶:۰۳ ۰۳ آذر ۱۳۹۷
یعنی میوه گرون میشه ؟؟؟
آخرین اخبار