علمی، مردمی و فرهنگ محور کردن جریان اربعین/ افزایش ۹۰ درصدی زائران اربعین خراسان رضوی نسبت به سال گذشتهسرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت:نسبت به سال گذشته اعزام زائران خراسان رضوی به مراسم اربعین، رشد بالایی داشته است.
 
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،سید جواد حسینی سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی در جلسه ستاد اربعین خراسان رضوی که به منظور بررسی نقاط قوت و ضعف خدمات دهی به زائران مراسم اربعین در سال جاری تشکیل شده بود؛ گفت: امسال بیش از ۹۰ درصد اعزام به مراسم اربعین از استان افزایش داشت.

وی افزود: بیش از یک میلیون و ۷۶۸ هزار زائر ایرانی در این مراسم شرکت کردند که ۶۰ درصد آن‌ها از طریق مرز مهران، ۲۳ درصد از طریق مرز شلمچه، ۱۳ درصد از طریق چذابه و چهار درصد هم از طریق هوایی وارد خاک عراق شدند.

جانشین ستاد اربعین خراسان رضوی گفت:در سفر اخیر رئیس جمهور عراق به ایران موضوع خط آهن شلمچه به بصره هم نهایی شده است که انشاءالله در سال‌های آتی می‌تواند به اعزام زائران کمک کند.

حسینی افزود: در مجموع از طریق مرز‌های ایران در سال گذشته ۱۳۵ هزار و ۳۶۵ زائر خارجی در مراسم اربعین حضور یافتند که بیشترین آن‌ها افغانستانی، پاکستانی، آذربایجانی و ترکیه‌ای بودند.

وی با تقدیر از همه کمیته‌ها و دستگاه‌ها به خاطر افزایش خدمات و کیفی‌تر نمودن آن نسبت به سنوات گذشته تصریح کرد: باید ستاد اربعین به شکل دائمی تشکیل شود تا با برنامه ریزی بهتر این رویداد بزرگ دینی، فرهنگی و اجتماعی هرسال پر بارتر از سنوات گذشته برگزار گردد.

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: برای تحقق این امر مهم باید چند اصل مهم در برنامه ریزی ستاد به عنوان راهبرد‌های اصلی در اولویت قرار گیرد که این اصول عبارتند از: برنامه محوری، مردم محوری، علم ودانش محوری و فرهنگ محوری می‌باشد.

حسینی افزود: در نهایت اصل مهم دیگر مدیریت و سیاستگذاری یکپارچه و منسجم از طریق ستاد اربعین است که همه دستگاه‌ها در این قالب و به شکل اثرگذار و هم افزا، در عین حال منسجم در این جریان مهم ایفای نقش نمایند.

انتهای پیام//آ. ف


توصیه به تشکیل دائمی ستاد اربعین در خراسان رضوی

برچسب ها: استانداری ، زائران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.