نقوی‌حسینی در تذکر شفاهی:

برخی از موارد اساسنامه تشکیل سازمان دریایی نیروهای مسلح بدون نظر کمیسیون امنیت ملی به رأی گذاشته شد

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: در برخی از موارد اساسنامه تشکیل سازمان دریایی نیروهای مسلح بدون اینکه نظر کمیسیون اصلی در نظر گرفته شود به رأی گذاشته شد.

رئیس مجلس می‌تواند ابهام در طرح‌ها را مطرح کند تا موافقان و مخالفان به اظهار نظر بپردازندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدحسین نقوی‌حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 29 آبان) طی تذکری، اظهار کرد: بند 5 ماده 153 صراحتا اشاره کرده که بعد از طرح پیشنهادات اصلی و فرعی باید پیشنهاد کمیسیون اصلی به رأی گذاشته شود و چنانچه در کمیسیون اصلی رأی نیاورد، رئیس مجلس نسبت به ارجاع آن طرح به کمیسیون مربوطه تصمیم بگیرد.

وی افزود: در ماده 4، 5 و 6 اساسنامه تشکیل سازمان دریایی نیروهای مسلح بدون اینکه مواد و نظر کمیسیون اصلی در نظر گرفته شود به رأی گذاشته شد این در حالی است که کمیسیون اصلی روی این مسئله کار کرده و مصوبه‌ای را به تصویب رسانده است اما متأسفانه خلاف آن انجام شد.

نقوی‌حسینی تصریح کرد: ‌در ماده 6 این لایحه مدت زمان تصویب اساسنامه تصویب شده است اما آقای قاضی‌زاده از پشت میکروفون سوال می‌کنند که به نظر شما شش ماه زمان خوبی است و بعد آ‌ن را تصویب می‌کند به هرحال اینکه روند قانونگذاری نیست و کمیسیون باید تصمیم گیرنده باشد و در نهایت صحن باید تصمیم بگیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد: همچنین گفته می‌شود که در این مفاد ابهام وجود دارد و باید به کمیسیون ارجاع شود این در حالی است که ابهام را مجلس باید مشخص کند.

لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: درباره ماده 154 که البته مقصودتان ماده 149 بود آقای پزشکیان ابهام آورده بود و پذیرفته شد، لذا لازم نیست که حتما ابهام رأی بیاورد.

وی افزود: رئیس مجلس می‌تواند طبق تشخیص طرحی را به کمیسیون ارجاع دهد، لذا در مورد ماه 6 وقتی ابهامی باشد اگر رئیس بپذیرد می‌تواند آن مطرح کرده تا موافقان و مخالفان به اظهار نظر بپردازند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار مجلس ، صحن علنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار