تجلیل از کارآفرینان برتر استان اصفهان/ اهدای کارت vip کارآفرینی به کارآفرینان برتر

دوازدهمین جشنواره تجلیل از کار آفرینان برتر استان اصفهان صبح امروز با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار و از افراد برتر تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محسن نیرومند مدیر کل اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان صبح امروز در دوازدهمین جشنواره ی تجلیل از کار آفرینان برتر استان اصفهان ، ضمن تشکر ویژه از تمام مدیران ، کارآفرینان ،انجمن های صنفی، اتاق بازرگانی اصفهان و ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت دو تن از مدیران عالی و محترم وزارت کار و رفاه اجتماعی گفت: خوشحالیم که موفق به برگزاری دوازدهمین دوره از جشنواره تجلیل از کارآفرینان شدیم.
وی با اشاره به هفته ی جهانی کار افزود : اصفهان در این روزها پر از رویداد های مهم کارآفرینی است و این درحالی است که عموم مردم هنوز شناختی از روال این برنامه ها و کارآفرینی ندارند اما جای خوشحالی است که شرایط اطلاع رسانی به مردم سال به سال بهتر می شود .
وی با اشاره به جنگ اقتصادی کشور و تحریم هایی که منجر به تعطیلی و کاهش تولید در مراکز تولیدی شده است و به طبع افزایش بیکاری و معظلات اجتماعی را به دنبال دارد، افزود:در این شرایط باید همه در کنار هم باشیم و سعی کنیم از جوانب مثبت بهره ببریم.
نیرومند تصریح کرد: نرخ بیکاری در تابستان امسال ۲/۴ درصد نسبت به تابستان سال گذشته افزایش داشته است ؛ این در حالی است که ۳/۵ درصد به افرادی که بدنبال کار هستند افزوده شده است.
وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در قشر تحصیل کرده در آقایان ۲۱ درصد و در قشر تحصیل کرده های خانم ۳۵ درصد است افزود: حمایت و گسترش کارآفرینی می تواند در این شرایط به بهبود وضعیت کمک چشمگیری داشته باشد.
نیرومند اذعان داشت : اگر به کار آفرینی در استان اهمیت دهیم انگیزه سرمایه گزاری ها در بخش کسب و کار استان بیشتر و نرخ بیکاری کاهش می یابد .
مدیر کل اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان در ادامه گفت:یکی از فواید تحریم ، توجه و‌توکل به استعداد ها و توان داخلی کشور است که میتواند منجر به موفقیت های زیادی در زمینه خودکفایی شود .
وی افزود : مدارس و دانشگاه ها باید مهد پرورش نیروهای کارافرین باشند تا زمانی که جوانان به سن کار رسیدند خودشان اقدام به ایجاد کار کنند که این امر مستلزم همکاری و حمایت بانک ها و دولت است .
وی افزود :صدا و سیما نیز در ترویج این فرهنگ بسیار نقش پررنگی دارد و می تواند با معرفی افراد برتر کارافرین مشوق عموم مردم و‌جوانان مستعد به خلاقیت و ایجاد اشتغال جدید باشد.
وی با بیان اینکه تمام مسئولان در هر ارگان و سازمانی موظف به حمایت از ایده ها هستند افزود: در استان بیش از بیست مرکز مشاوره کارافرینی وجود دارد که مردم می توانند با مراجعه به این مراکز در جهت کارافرینی گام بردارند.
نیرومند گفت: از جمله مهمترین برنامه های حوزه کارافرینی می توان به احداث کافه و کمپ های کار افرینی و تقویت صدورمجوز برای احداث مراکز کارافرینی اشاره کنیم.

وی افزود : امسال برای اولین بار کارت vip کارآفرینی به کارآفرینان عزیز اهدا می شود و در حال تلاشیم تا با همکاری ارگان ها و سازمان های مختلف خدمات نوینی را با ارایه این کارت در اختیار عزیزان کارآفرین قرار دهیم.

وی در پایان با تشکر از داورانی که بسیار تلاش کردند تا از میان۶۴۴ نفر از کارآفرینانی که برای دوازدهمین جشنواره استان ثبت نام کرده بودندو نهایتا ۷ نفر در سطح استان به عنوان کارافرین برتر انتخاب شدند و یکی از این عزیزان در سطح کشور نیز موفق به کسب مقام شد.

دوازدهمین جشنواره ی تجلیل از کارآفرینان برتر استان صبح امروز در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان و زیر نظر روابط عمومی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان برگزار شد .

اسامی برگزیدگان دوازدهمین جشنواره تجلیل از کارآفرینان برتر استان به شرح زیر است:

شرکت کشت و دام فضیل کارآفرین برتر استان در زمینه کشاورزی

شرکت دریای نیلگون چابهار کارآفرین برتر در زمینه کشاورزی

صنایع غذایی چیکا سپاهان کارآفرین برتر در زمینه صنعت

شرکت جهان ترمز کاشان کارآفرین برتر در زمینه صنعت

شرکت گلنور کارآفرین برتر در زمینه صنعت

مجموعه آبسار کارآفرین برتر در زمینه خدمات

 

انتهای پیام/س

برگزاری دوازدهمین جشنواره ی تجلیل از کار آفرینان برتر استان اصفهان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.