25 جاده ترسناک در دنیا که تسخیر شده‌اند+ تصاویر

از شنیدن اینکه چند جاده تسخیر شده در دنیا وجود دارد حتما شگفت زده خواهید شد.

به گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به شرایط اغلب جاده ها می توانند برای رانندگی خطرناک باشند. اما اگر عنصر تسخیر شده را به آنها بی افزایید وحشتی عجیب به سراغتان خواهد آمد. از شنیدن اینکه چند جاده تسخیر شده در دنیا وجود دارد حتما شگفت زده خواهید شد.

کسانیکه به این جاده های ترسناک رفته اند موارد بسیاری، از شنیدن صداهای عجیب و غریب تا دیدن شبح ها و فعالیت های ماورای طبیعی بسیاری را گزارش داده اند.

برخی از این جاده ها به قدری عجیب و غریب هستند که توجه روزنامه نگاران و دیگر سازمان های تحقیقاتی را به خود جلب کرده اند. پس احتیاط کنید و مطلع باشید که به کدام جاده می روید. ممکن است یکی از 25 موردی باشد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.


بیشتربخوانید : پنج جاده مرگبار جهان + تصاویر


25- جاده کلینتون (Clinton Road)

جاده های ترسناکی که تسخیر شده اند!
این جاده در شهرستان پاسائیک، نیوجرسی واقع شده است و گفته می شود که پر از فعالیتهای شیطانی، مراسم های جادوگری و جلسات کو کلاکس کلان می باشد. در اینجا پلی به نام پل روح یک پسر وجود دارد که گفته می شود اگر از روی این پل سکه ای را به درون آب بیندازید روح این پسر سکه را به طرفتان پرتاب خواهد کرد.


24- مسیر 2 اِی (Route 2A)

جاده های ترسناکی که تسخیر شده اند!
این جاده که در ایالت مین قرار دارد نیز تسخیر شده است و آهنگی نیز به نام یک سنگ قبر در هر مایل (A Tombstone Every Mile) برای آن نوشته شده. کامیونداران به علت سر خوردن در این جاده یخی جان خود را از دست می دهند و بسیاری از مسافران ازعان دارند که روح زنی را دیده اند که فریاد کشان به دنبال همسر خود که در لای چرخهای ماشینشان گیر کرده می باشد.


23- مونا لیزا درایو (Mona Lisa Drive)

جاده های ترسناکی که تسخیر شده اند!
این داستان مربوط به نیو اورلئان و داستان دختری جوان که عاشق ملوانی شده بود می باشد. دختر به دست پدرش به قتل می رسد و از آن پس روح سرگردان وی عاشقان جوانی را که دست در دست در این جاده قدم می زنند شکار می کند.


22- جاده سایه های مرگ (Shades of Death Road)

جاده های ترسناکی که تسخیر شده اند!
بله این نام واقعی این جاده می باشد و اگر به این جاده بروید قطعا دیوانه اید. جاده سایه مرگ در نیوجرسی واقع شده است و مشخص نیست که نامش را چگونه بدست آورده است. برخی می گویند که نامش در اصل سایه ها بوده اما پس از چندین قتلی که در آن اتفاق افتاد و احتمالا کار راهزانان قاتل بود، ساکنین محلی کلمه هشدار دهنده مرگ را به آن افزودند. برخی دیگر ادعا می کنند که این جاده به صورت طبیعی خطرناک و زمانی محل شیوع مالاریا بوده است. اما موضوع هرچه که باشد باید از آن فاصله گرفت.


21- جاده های ویلامین و شین (Villamain and Shane Roads)

جاده های ترسناکی که تسخیر شده اند!
در تقاطع این دو جاده در سن آنتونیو مسیر قطاری وجود دارد که تسخیر شده است. داستان به زمانی بر می گردد که یک اتوبوس مدرسه پر از دانش آموز به یک قطار درحال حرکت برخورد کرد. از آن پس روح این دانش آموزان ماشین ها را از مسیر قطار دور می کنند تا با قطار برخورد نکنند.


20- بزرگراه اورتگا (Ortega Highway)

جاده های ترسناکی که تسخیر شده اند!
دو فرد که در حال عبور از این جاده بادگیر پس از تاریکی هوا بودند شبح دلقکی را دیده اند. سپس ماشین را به کناری هدایت کرده و از ماشین پیاده شدند. اما به محض اینکه به سمت آن رفتند دلقک از آنها دور و ناپدید شد. وقتی که دوباره به ماشین برگشتند صدای خنده دلقک را شنیدند. نیازی به گفتن نیست که آنها به سرعت از آنجا دور شدند.


19- جاده زامبی (Zombie Road)

جاده های ترسناکی که تسخیر شده اند!
نام رسمی این جاده لالِر فورد (Lawler Ford Road) می باشد که در وایلدوود، میسوری قرار دارد. این جاده در دهه 50 پاتوقی محبوب در بین نوجوانان بوده است. در طول این سالها موارد ماورای طبیعی زیادی توسط مردم دیده شده. آنها ادعا کرده اند که شبح ارواحی را در آن دیده اند، از این رو نام آن را به جاده زامبی تغییر داده اند.


18- جاده کلی (Kelly Road)

جاده های ترسناکی که تسخیر شده اند!
این جاده که در اوهایوویل پنسیلوانیا قرار دارد از میان جنگلی ترسناک عبور می کند و برخی می گویند که در این مکان مراسم عجیب فرقه ای انجام می شود. محلیان ادعا می کنند که صداهای عجیبی را می شنوند و بر این باورند که این فرقه باعث می شود حیوانات آرام و ساکت، وحشی و خشمگین شده و به انسان ها و دیگر حیوانات حمله کنند.


17- تونل شیطان (Satan's Tunnel)

جاده های ترسناکی که تسخیر شده اند!
این تونل قبل از متروکه شدنش زمانی بخشی از خط راه آهن بود و امروزه با نقاشی های دیواری و خزه پر شده است و افسانه های زیادی راجع به تسخیر شدن این مکان گفته می شود. یکی از داستان ها حاکی بر این است که مرد مرده ای با صورتی وحشت زده در داخل این تونل پیدا شده و روح وی این تونل را به تسخیر خود در آورده است.


16- جاده اِی 229 (A229 Road)

جاده های ترسناکی که تسخیر شده اند!
در نوزدهم ماه دسامبر سال 1965 اتفاق بدی برای عروسی در شب عروسی اش افتاد. او که به همراه دوست خود بوده در تصادفی مرگبار در جاده اِی 229 در کنت انگلیس جان باختند. از آن پس گزارش های متعددی از دیدن روح وی در این مکان ثبت شده. بسیاری این جاده را ترسناکترین جاده در انگستان می نامند.


15- بوستون نک (Boston Neck)

جاده های ترسناکی که تسخیر شده اند!
در زیر خیابان واشنگتن این بخش تسخیر شده بوستون واقع شده است که گفته می شود مارگارت جونز به علت جادوگر بودنش توسط دادگاه پوریتین به دار آویخته شده. از آن پس بسیاری ادعا کرده اند که روح کینه توزش در سایه ها کمین کرده و در انتظار قربانیان بیچاره است.


14- مسیر 44 (Route 44)

جاده های ترسناکی که تسخیر شده اند!
در این جاده نیز همانند بسیاری از دیگر جاده های تسخیر شده جریان یک مرگ غم انگیز دخیل است. شخصی مو قرمز که به قصد سواری رایگان در این جاده منتظر بوده به طرز ناراحت کننده ای در تصادفی جان می بازد و از آن پس روحش این جاده را تسخیر می کند. در طول 30 سال گذشته وی به دنبال کسی می گردد که او را به مقصد برساند. داستان های دیگر حاکی از این است که مردی ریشو در صندلی عقب خودرویتان ظاهر می شود و به طرز دیوانه واری می خندد.


13- کوچه بوی اسکات (Boy Scout Lane)

جاده های ترسناکی که تسخیر شده اند!
این جاده سنگفرش نشده در استیونز پوینت ویسکانسین متعلق به بوی اسکاتز آمریکا می باشد. روزی زمانیکه سربازان در این منطقه اردو زده بودند همگی به دست فرماندهشان به قتل می رسند. از آن پس ارواح آنان در اینجا باقی می مانند.


12- خیابان آرچر (Archer Avenue)

جاده های ترسناکی که تسخیر شده اند!
این جاده که در شیکاگو ایالت ایلینوی قرار دارد از میان قبرستان ها، دریاچه ها و جنگل های ترسناک عبور می کند. این جاده پر از افسانه های ترسناک نظیر ریزرکشن مری (Resurrection Mary) مشهور می باشد. وی یکی از معروفترین ارواح سرگردان تاریخ است و گفته می شود که برای دهه ها باعث ترس موتورسواران بوده.


11- کوچه خونین (Blood Alley)

جاده های ترسناکی که تسخیر شده اند!
این کوچه یک جاده بیابانی شمالی غربی است که در شرق مرز نوادا واقع شده و نام اصلیش بزرگراه 93 می باشد، اما نام مستعارش را به علت مرگ های غم انگیزی که در آن اتفاق افتاده گرفته است. یکی از داستان ها حکایت کننده جریان روح مرد بزرگراه می باشد که در حالیکه فانوسی به دست دارد در طول جاده قدم می زند. وی قبل از ناپدید شدن در تاریکی ناگهان ظاهر خواهد شد.


10- بی 3212 (B3212)

جاده های ترسناکی که تسخیر شده اند!
این جاده در دارتمور انگلستان واقع شده است و حامل افسانه های اشباح بدنامی می باشد. دسانی پشمالو که فرمان ماشین رانندگان را گرفته و آنان را مجبور به انحراف از جاده می کند. برخی دیگر ادعا می کنند که دستان پشمالو را بر روی شیشه جلوی خودروی خود دیده اند. قضیه هر چه که باشد بهتر است که از این جاده نفرین شده دور بمانید.


9- جاده براگ (Bragg Road)

جاده های ترسناکی که تسخیر شده اند!
در ساراتوگا، تگزاس جاده ای وجود دارد که برخی آن را جاده روح می نامند. اگر شبها در این جاده رانندگی می کنید و چراغ های خود را روشن کرده اید ممکن است از دور نور آبی درخشانی ببینید. بسیاری بر این باورند که این نور از فانوس دامادیست که به دنبال نامزد خود می گردد.


8- گذرگاه شیطان (The Devil’s Promenade)

جاده های ترسناکی که تسخیر شده اند!
شایعه هایی مبنی بر نور شبحی سرگردان در اطراف این جاده که در اوزارکس میزوری قرار دارد منتشر شده است. این امر باعث شد که روزنامه نگاران برجسته و مهندسین ارتش به تحقیقات در این باره بپردازند. اما هنوز هیچکس به درستی نمی داند که این چیست و از کجا آمده است.


7- جاده پراسپکتور (Prospector’s Road)

جاده های ترسناکی که تسخیر شده اند!
تصادفات و مرگ های بسیاری در این جاده بادی و فریب دهنده اتفاق افتاده است. تعداد کمی معتقدند که وقایع فقط اتفاق هستند ولی در واقع کار یک روح انتقام گیر می باشند. این روح با لباس های ژنده بر روی زمین در حرکت است.


6- جاده آنی (Annie's Road)

جاده های ترسناکی که تسخیر شده اند!
این جاده در نیوجرسی واقع شده است و گفته می شود دختری که درحال پیاده روی در آن بوده توسط ماشینی زیر گرفته شده و فرار می کند. بعد از آن روح دختر این جاده را تسخیر کرده و در مقابل چشم مسافرانی مثل خودش ظاهر شده و سپس ناپدید می گردد.


5- تونل جیغ (Screaming Tunnel)

جاده های ترسناکی که تسخیر شده اند!
اگر از این تونل که در کانادا واقع شده عبور کردید ممکن است که صدای ترسناکی را بشنوید. داستان از این قرار است که اگر در وسط این تونل یک کبریت روشن کنید بلافاصله خاموش می شود و سپس صدای جیغ دختری در حال مرگی را خواهید شنید. اگر جرات ورود به این تونل را دارید این تونل در کنار آبشار نیاگارا، انتاریو واقع شده است.


4- جاده مارو (Morrow Road)

جاده های ترسناکی که تسخیر شده اند!
این جاده که در میشیگان واقع شده است دو داستان متفاوت درباره یک مادر و کودکش را به دوش می کشد. در یکی از این داستان ها روح سرگردان مادری در این جاده پایین و بالا می رود و به دنبال فرزند گم شده خود می گردد. درحالیکه داستان دیگر حاکی از آن است که مادری فرزند خود را در جاده رها می کند. بسیاری گزارش داده اند که صداهای عجیب و حتی صدای ناله کودکی را در نیمه های شب درحالیکه در این جاده رانندگی می کرده اند شنیده اند. از این رو مردم این جاده را جاده کودک گریان (Cry Baby Road) می نامند.


3- جاده توئن مون (Tuen Mun Road)

جاده های ترسناکی که تسخیر شده اند!
در این جاده که توسط انگلیسی ها در سال 1977 ساخته شده و هنوز هم تحت کنترل هنگ کنگ می باشد چندین داستان مبنی بر ظاهر شدن روحی در این بزرگراه که باعث برخورد، انحراف مسیر و ترافیک شده گزارش شده است. به این ترتیب در آن تصادفات مرگباری به وقوع پیوسته است.


2- اِی 21 (A21)

جاده های ترسناکی که تسخیر شده اند!
پس از وقوع تصادفات عجیب و غریب در این جاده، اِی 21 یکی از شبح وارترین ها در انگلستان نام گرفت. مردم ادعا کرده اند که روح یک زن پیر با موهای سفید در جاده ظاهر می شود و برخی دیگر می گویند جاده ای دوروغین آنها را به سمت راست هدایت می کند.


1- استوک بریج بای پس (Stocksbridge Bypass)

جاده های ترسناکی که تسخیر شده اند!
این جاده که به آن جاده کشنده نیز می گویند بیش از 25 جان را گرفته است. از زمان ساخت این جاده داستان هایی درباره روح راهبی که در این منطقه به دنبال شکار بوده است همچنان ادامه دارد. برخی نیز روح بچه ای کوچک در حال خواندن لالایی عجیب و غربی را دیده اند.

منبع: توریستگاه

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Armin
۱۴:۲۹ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
تصویر 21 مربوط به ریل راه آهن است نه جاده های ترسناک و عجیب وغریب.
Iran (Islamic Republic of)
چ
۰۳:۲۸ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
جالب بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۷ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
آمریکا خرافاتی ترین مردم رو داره تا حدی که هواپیماشون هم صندلی شماره ۱۳ نداره . جالب اینجاست که خودشونو ملت برتر هم میدونند
Iran (Islamic Republic of)
النا
۱۶:۰۵ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
بعضیاشون پر از ماشین و آدم و.‌... پس اگه شیطانیه چرا اینهمه آدم هست
Iran (Islamic Republic of)
دخمل دهه هشتادی
۰۹:۳۶ ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
حرف حساب
Iran (Islamic Republic of)
نازنین
۲۰:۴۵ ۰۲ دی ۱۳۹۹
سلام بنظر من اینا الکی است چون خانه جن زده داریم هتل جن زده داریم جاده جن زده داریم یه عالمه جا کن زده داریم اینا حتما دروغه یا دارن سر کارمون میزان اینو شک نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
جالب اینجاست که یوفوها، سفینه های فضایی و ارواح سرگردان، اجنه، افراد و حوادثی با قدرتهای عجیب، مرموز و شیطانی بیشتر در آمریکا دیده میشن و درست در سیطره ی دوربینهای مداربسته قرارمیگیرند تا این لحظه ها شکار شوند و ما ببینیم و لایک بزنیم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۰۱ تير ۱۳۹۹
اگر هم الکی باشه ولی من دوست دارم برم ببینم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۰۲ دی ۱۳۹۸
ای بابا همش الکیه مگه میشه توی کره زمین اینقدر مکان های شیطانی وجود داشته باشه.
Germany
ناشناس
۲۳:۳۴ ۰۸ مرداد ۱۳۹۸
الکیهتازه اگر راست باشه از جاده های ایران خطر تصادف کمتر دارند و خطر ناک ترند
Iran (Islamic Republic of)
ارش
۰۲:۳۷ ۰۳ مرداد ۱۳۹۸
جاده قدیمی و منروکه و کوهسنانی اردبیل به سراب در گردنه صائین 30 کیلومنر بدون یک روسنا و خانه هس شبها و حنی روزها بسیار ارام و مخوفه ادعا میشد شبها روح دخنری در اون نمایان میشه و در کنار جاده یهو محو میشه بسیار ژنده پوش و وحشنناکه و دنبال ماشینها با سرعنی ماورائی میدوه شبها بسیار بسیار ناریک و مخوفه این جاده من دوبار شب با ماشین رفنم ننهایی ولی چیزی ندیدم جاده دسناندازهای زیادی داره چون اسفالنش خراب شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
جادهای سرسبزو با صفا بود میشه با 100کیلومتر رانندگی کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
خرافاته. هر زمان که در زندگیتان ترس سراغ شما آمد نام خدا را بخوانید و به او پناه ببرید و مطمئن باشید شما را در پناه خودش قرار می دهد. حالا با خیال راحت به مسیر خود ادامه دهید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
اونها که زیاد تو جاده تصادف نمی کنن. تو صد سال که یه تصادف میشه، میشه قصه برای کودکان
Iran (Islamic Republic of)
naema
۱۲:۰۰ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
جاده هشترود مراغه سوپر مرگباره شنیده ام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
خرافات انتها نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
خرافات انتها نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
ترسناکه واقعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
تنگ بل حیات هم بود جاده شیراز کازرون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
تنگ بل حیات هم بود جاده شیراز کازرون
Iran (Islamic Republic of)
فرهنگ
۰۹:۲۲ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
اینا جاده پل زنگوله به یوش رو ندیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
حالا اگه ما در مورد ارواح در جاده ها حرف میزدیم, میشدیم عقب مانده, خرافات.
جالب اینجاست اکثرا در آمریکا هستند, بعد انگلیس
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۰۸:۴۷ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
فک کنم با این وضع نامگذاری الان باید جاده چالوس رو جاده اهریمن ، اتوبان زنجان قزوین رو بذارن اتوبان باران قتل عام . جاده های شهرستانی ما هم که میشه جاده های جهنم تاریک همه شونم پر اجساد تکه پاره که حتما جن های سرگردان کشتنشون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
تو ايران پر است ازين جاده هاي تسخير شده توسط پرايد و نيسان آبي و...
كه خيلي هم خطرناكن،اصلا هم خرافه نيستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۶ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
یه مشت ادم مست میشینن پشت فرمون هزار خیال بافی و جاده انحرافی میبینن.من که جز زیبایی چیزی ندیدم جالبه همش هم تو کشورای انگلیس و امریکاس .پس خودساکنین اونجا چکار میکنن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۶ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
جاده بیرجند-قاینات سالیانه بیش از ده ها کشته داشته و به جاده مرگ یا خونیین نامگذاری هستش و کافی یه لحظه حواست پرت بشه مطمئن باشید که برخورد با ماشی جلو داشته و عاقبت بدی در کار خواهد بود و احتیاج به روح و یا هر خرافات دیگری نیست .
Iran (Islamic Republic of)
ح ت
۰۷:۳۱ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
چطوره که همه یا اکثر جاده های تسخیر شده تو آمریکاست؟ نکنه داستان سرایی اونا عامل این قضیه است ؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۳ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
با طبیعت دشمنی نکنید که طبیعت همان خداوند است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۲۷ آذر ۱۳۹۹
داداش طبیعت مخلوق خدا س. مظهر قدرتش.
Canada
ناشناس
۰۳:۲۶ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
این مقاله های بچه گانه چیه! حالا اگه چند تا قتل و تصادف تو جاده ای اتفاق افتاد دلیل بر تسخیر اون جاده هاست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۰ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
آمریکا مهد شیطان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۱ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
عالی بود بازم از این گزارشا بذارید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
یه جاده 25 کشته داشته اسممش رو گذاشتن مرگ
ما چی بگیم بعضی جاده ها هزاران نفر رو به کام مرگ کشوندن اونم بخاطر روح سرگردانی بنام پراید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
پراید هارا مسخره نکن لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
الکیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
سر کاریه اگر ای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
اگر راست باشد پس سازندگان وکارگران چطوری تعمل کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
اگه این جاده ها ترسناک هستند پس جاده های دیگر خیلی دیدنی هستند.و خوشبحال کسانیکه در اطراف چنین جاده هایی زندگی میکنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
اینا بیشتر از اینکه ترسناک باشن زیبا هستن خیلی دوست دارم تو ابن جاده ها قدم بزنم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
هزینه اش رو داشتیم با سر میرفتیم تا ببینیم اینجاهارو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
یعنی چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
بعضی جاده های ایران که سالیانه جان چند هزار نفر رو میگیره چی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۰ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
این جاده ها که ظاهرا خیلی قشنگ و با صفا هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
همش خرافه اونهم در غرب مدعی علم
آخرین اخبار