چهارمین همایش بین‌المللی نظام بین‌الملل، تحولات منطقه‌ای و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران با حضور اساتید دانشگاه‌های کشور در دانشگاه علامه طباطبایی تهران برگزار شد.

اروپا به سمت استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر پیش می‌رودبه گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، چهارمین همایش بین‌المللی نظام بین‌الملل، تحولات منطقه‌ای و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، عصر امروز سه شنبه٢٨ آبان ماه با حضور اساتید دانشگاه‌های کشور در زمینه روابط خارجی ایران و تحولات منطقه در دانشگاه علامه طباطبایی تهران برگزار شد.

ساندرو فورلان کارشناس حوزه انرژی بین الملل، اظهار کرد: بحث انرژی به دلیل اختلاف نظرات بسیار پیچیده است. در تاریخ ایران مصدق نپذیرفت که شرکت‌های خارجی نفت ایران را کنترل کنند و اگر به صورت کامل موفق می‌شد، خاورمیانه موقعیت دیگری داشت.

وی افزود: امروزه گاز یک انرژی در حال گذر است و جهان به سمت انرژی‌های تجدید پذیر تمایل دارد؛ در مدیترانه منابع انرژی‌های جدیدتری کشف شده و کشور‌های حاشیه دریای مدیترانه ظرفیت بالقوه تولید انرژی دارند.

فورلان در رابطه با تفاوت‌های نفت و گاز اظهار کرد: نفت و گاز متفاوت هستند. نفت استخراج شده و در بکشه می‌ریزند و سپس به نقاط مختلف جهان صادر می‌کنند، اما در بحث گاز پیچیدگی‌های زیادی وجود دارد؛ اینکه چه کسی خریدار است و یا اینکه به چه طریقی به مصرف برسد و یا اینکه با چه راهی آن را منتقل کنند از جمله پیچیدگی‌های آن است.

وی در پایان عنوان کرد: در حال حاضر اروپا به دلیل مسائل زیست محیطی و طبیعی به سمت مصرف انرژی‌های تجدید پذیر می‌رود؛ البته گفتنی است اگر همکاری بین کشور‌ها نباشد انتقال آن به مشکل بر می‌خورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار