قاسم‌پور: ونزوئلا هیچ فشاری روی تیم ملی فوتبال ایران نیاورد/ شانس اول قهرمانی جام ملت‌های آسیا هستیم

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: برای موفقیت در جام ملت‌های آسیا باید با تیم‌های بزرگ تری بازی کنیم چرا که تیم‌هایی مانند ونزوئلا روی تیم ما فشار نمی‌آورند.

قاسم پور: ونزوئلا هیچ فشاری روی تیم ملی فوتبال ایران نیاورد/ شانس اول قهرمانی جام ملت‌ها هستیمابراهیم قاسم پور کارشناس فوتبال کشورمان در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ارزیابی اش از عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در بازی با ونزوئلا که در نهایت با نتیجه یک - یک به پایان رسید، بیان کرد: طبق تفکراتی که کی روش دارد تیم ملی در بازی‌های سنگین و سختی به میدان نمی‌رود. برخلاف سرمربی تیم ملی اعتقاد دارم تیم ما برای موفقیت در جام ملت‌های آسیا باید بازی‌های سخت تری انجام دهد.

او ادامه داد: ونزوئلا و ترینیداد از تیم‌های سطح پایین آمریکای جنوبی و شمالی هستند و باید با تیم‌هایی بازی کنیم که تا حدی تیم ملی را تحت فشار قرار دهند. در ۲ بازی اخیرمان مقابل ونزوئلا و ترینیداد و توباگو هیچ فشاری روی دروازه بان و مدافعان تیم ما نیامد. برای اینکه بدانیم چند مرده حلاج هستیم باید در بازی‌هایی که تیم ملی را تحت فشار قرار می‌دهد شرکت کنیم.

هافبک اسبق تیم ملی فوتبال ایران تصریح کرد: پیش از این هم گفتم مشکلاتی در راه برگزاری بازی تدارکاتی تیم ملی با حریفان بزرگ وجود دارد که مهم‌ترین آن مسائل بین المللی و مالی است. بار‌ها دیدیم بازی تدارکاتی تیم ملی با حریفان صاحب سبکی مانند یونان به همین دلایل لغو شده است.

قاسمپور درباره نقطه ضعف تاکتیکی تیم ملی در بازی با ونزوئلا گفت: بازیکنان ما از لحاظ تکنیکی قوی‌تر از حریف بودند، اما زمانی که به بن بست می‌خوردیم تاکتیکی برای رسیدن به گل نداشتیم. همچنان برای گلزنی دنبال اتفاق‌های بازی و استفاده از قدرت سرزنی برخی بازیکنان در ضربات ایستگاهی هستیم.

سرمربی اسبق تیم‌های پاس تهران، صنعت نفت آبادان، حتا و الجزیره امارات درباره نمایش خوب علی قلی زاده در بازی با ونزوئلا بیان کرد: قلی زاده بازیکن خلاقی است که می‌تواند یکی از ارکان ثابت تیم ملی در جام ملت‌های آسیا باشد. تیم ملی همواره با استفاده از توانایی بازیکنان خلاقی مانند علی دایی، خداداد عزیزی، کریم باقری و علی کریمی به موفقیت رسیده و قلی زاده هم از آن دست بازیکنان است. علی تکنیک خوبی دارد و به راحتی می‌تواند نفر مقابل را از پیش رو بردارد و پشت محوطه جریمه حریف خطا بگیرد. همین امر برای تیم ملی تاثیر گذار است.

قاسمپور درباره بازی‌های آتی تدارکاتی تیم ملی که قرار است با تیم‌های عربی مانند قطر برگزار شود، گفت: تیم‌هایی مانند قطر و سوریه در سطح همین ونزوئلا، بولیوی و ترینیداد هستند و بهتر است تیم ملی با مدعیان آسیایی مانند ژاپن، استرالیا و کره جنوبی هم بازی کند.

او درباره شانس تیم ملی ایران برای قهرمانی در جام ملت‌های آسیا بیان کرد: با توجه به بضاعتی که بازیکنان تیم ملی دارند حتی با وجود کمبود‌هایی که این تیم است در تمام تورنمنت‌ها به ویژه جام ملت‌ها شانس بیشتری نسبت به حریفان برای قهرمانی داریم به این شرط که کادرفنی از لحاظ انگیزشی هم بازیکنان را برای رسیدن به موفقیت به باور برسانند. هرچند ژاپن، عربستان، استرالیا، چین، کره جنوبی، امارات و قطر هزینه زیادی انجام می‌دهند و برنامه ریزی خوبی هم دارند، اما ایران شانس اول قهرمانی جام ملت‌ها است و اگر اسیر اتفاق‌های فوتبالی شویم این امر دور از دسترس نیست.


بیشتر بخوانید:تمرینات اختصاصی دو ملی پوش / شوخی بازیکنان با نامزد بهترین بازیکن سال آسیا

بیرانوند نامزد بازیکن سال فوتبال آسیا شد+ عکس

کی‌روش: در جام جهانی برای حفظ اعتبارمان بازی کردیم

بیانیه کمیته رسانه‌ای فدراسیون فوتبال درباره حواشی اخیر تیم ملی


انتهای پیام/

واکنش کارشناسان درباره عملکرد تیم ملی فوتبال ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.