استان کرمان میزبان دوره بعد جشنواره ملی عکس آیات در سال ۹۹

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بدون شک قرآن هنری ترین کتاب الهی و معجزه هنری است و برجسته ترین وجوه اعجاز قرآن اعجاز بیانی است .

استان کرمان میزبان دوره بعد جشنواره ملی عکس آیات در سال ۹۹به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جشنواره ملی عکس آیات با قرائت آیه ای از قرآن به برخی از ویژگی های پیامبر اشاره کردند و بنا به اشاره روایتی از یکی همسران وی پیامبر(ص) را مجسمه قرآن عنوان کرد.

وی قرآن را نماد فضیلت، اخلاق، تقوا، برای خدا زیستن، برای خدا نفس کشیدن، با خدا سخن گفتن عنوان کرد.

فقهی زاده درباره جشنواره ملی عکس آیات در حوزه قرآن معنای زندگی گفت: بدون شک قرآن هنری ترین کتاب الهی و معجزه هنری است و برجسته ترین وجوه اعجاز قرآن اعجاز بیانی است که یکی از وجوه هنری است و در حوزه های مختلف خداوند تشریح آنرا جلوه کرد و هنر در عالم تکوین نمود پیدا کرده است و گوشه گوشه جهان تابلو هنری است که خیر کننده است.

وی با بیان اینکه مفاهیم، صحنه ها و جلوه های گوناگون اخلاقی در قرآن موج می زند و قرآن با تصویرهای ذهنی اندیشه های گوناگون را به نمایش گذارده افزود: خداوند به بهترین وجه از عهده هنرمندی برآمده است و ما می توانیم تصاویر اخلاقی و اعتقادی برجسته در قرآن و احادیث را با تامل ببینیم.


معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عکس را یکی از هنرهای جدید که ابزارش در گذشته کم بوده و یا به نحوی دیگر بوده عنوان کرد و افزود: هنرمندان اسلامی افتخار می کنند که از هنر برای هدایت و خلق صحنه های به راه امدن و درست اندیشیدن و پای بند بودن به اخلاق و فضایل بهره می گیرند.

وی با بیان اینکه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصمیم بر این است که فرهنگ دینی را سوار بر اسب زیبای هنر به کار ببریم و فضیلت را با زبان هنر به پیش ببریم.

فقهی زاده به عکس های این دوره از جشنواره نیز اشاره کرد و گفت: در عکس ها و صحنه هایی که شما خلق کردید معنویت و پیوند به آسمان را دیدم تاریخ و تمدن و اندیشه، تربیت دینی و اخلاق و فضیلت را دیدم که جلوه گری می کند. خلاصه تصاویری خلق کردید و صحنه های دلربایی را صید کردید و در فرا دید مردم ایران قرار دادید که جلوه گری های معنویت و تقواست و در سطح ملی کار فاخری صورت گرفته است.

وی در پایان از عهده داری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان به عنوان میزبان دوره بعد جشنواره در سال ۹۹ نیز خبر داد.

بزنده روح کرمانی دبیر هنری و تخصصی جشنواره ملی آیات نیز در این مراسم با بیان موضوعیت این جشنواره با نام قرآن، معنای زندگی گفت: این مفهوم یکی از زیباترین مفاهیم است و نگاهی است برای موضوعی که همیشه با ماست و زندگی ما را معنا بخشیده است و به ما تکریم خانواده، نیکوکاری و دوست داشتن و هزاران آیتم را به ما ارائه داده است.

وی با بیان اینکه در جشنواره ملی عکس آیات 31 استان و بالغ بر 160 شهرستان حضور داشتند، افزود: 491 هنرمند از سراسر ایران 2300 اثر را در بخش های ملی، استانی، مردمی و ویژه به این جشنواره ارسال کرده اندکه از این تعداد 100 اثر از 70 هنرمند در بخش نمایشگاهی به نمایش گذارده می شوند.

در این جشنواره از کتاب جشنواره ملی عکس آیات که در ۱۴۸ صفحه و حاوی ۱۰۰ عکس از ۷۵ هنرمندراه یافته به بخش نمایشگاهی و ۲۰ اثر از عکاسان به نام ایرانی با موضوع قرآن، معنای زندگی است، رونمایی شد.

در پایان از برندگان در 4 بخش به شرح زیر قدردانی شد.

در بخش استانی حسام الدین باقری کفاشی از شهرستان رفسنجان استان کرمان، سید روح الله هاشمی از شهرستان تهران استان تهران و ملیحه قرچرلو از شهرستان تهران استان تهران به ترتیب رتبه های سوم تا اول را کسب کردند.

در بخش مردمی این جشنواره نیز پرویز گلی زاده از شهرستان اهر استان آذربایجان شرقی، محمد شفائی از شهرستان اصفهان استان اصفهان و مریم آل مؤمن ده کردی از شهرستان شهرکرد استان چهارمحال و بختیاری رتبه های سوم تا اول را به دست آوردند.

در بخش ملی این جشنواره نیز داوود کهن ترابی از شهرستان کرج استان البرز، محسن کابلی از شهرستان گرگان استان گلستان و سید محمد صادق حسینی از شهرستان شیراز استان فارس رتبه های سوم تا اول جشنواره را از آن خود کردند.

جایزه بخش ویژه جشنواره نیز به علی اصغر یوسفی از استان مرکزی رسید.

انتهای پیام/س

 

قرآن هنری ترین کتاب الهی و معجزه هنری است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار