مدیرکل پژوهش و نوآوری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور:

اهالی کتاب مردم را بیش از پیش به سمت کتاب و کتابخوانی جذب کنند/ترسیم آینده‌ای سبز و ایده آل برای کتابخانه‌های عمومی

اهالی کتاب مردم را بیش از پیش به سمت کتاب و کتابخوانی جذب کنند/ترسیم آینده‌ای سبز و ایده آل برای کتابخانه‌های عمومیمدیرکل پژوهش و نوآوری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت:با همراهی یاوران و دوستداران کتاب می‌توان آینده‌ای سبز و ایده‌آل را برای کتابخانه‌های عمومی که برترین پایگاه‌ها و کانون‌های علمی و فرهنگی کشور بوده ترسیم کرد.
 
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمد جوهرچی مدیرکل پژوهش و نوآوری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در نشست هم‌ اندیشی آینده کتابخانه‌های عمومی ایران در مشهد گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برنامه ریزی استراتژیکی را در حوزه‌های علمی، پژوهشی، آموزشی و آینده پژوهی کتاب، کتابخوانی و کتابخانه‌ها در دستور کار قرار داده است.

وی با اشاره به استمرار جریان دبیرخانه‌ای در معاونت برنامه ریزی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور افزود: شکل گیری این جریان دبیرخانه‌ای در معاونت برنامه ریزی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با هدف برگزاری همایش‌ها، برنامه‌ها، رویداد‌ها و نشست‌های تخصصی به شکلی بهتر و با برنامه ریزی مطلوب‌تر و ثمربخش‌تر بوده است.

جوهرچی با  اشاره به توجه ویژه به عملکرد بهتر برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تصریح کرد: یکی از مهمترین مباحث مطرح شده، آینده کتابخانه‌های عمومی ایران بوده که می‌خواهیم با همراهی عموم نویسندگان، فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی و تمامی یاوران و دوستداران کتاب، آینده‌ای سبز و ایده‌آل را برای کتابخانه‌های عمومی که برترین پایگاه‌ها و کانون‌های علمی و فرهنگی کشور بوده ترسیم کنیم.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: این قبیل نشست‌ها و هم اندیشی‌های علمی، کمک بزرگی به مجموعه‌های علمی و فرهنگی در جهت ساخت آینده‌ای بهتر می‌کند.

وی با ابراز امیدواری برای آینده‌ی درخشنده‌تر کتابخانه‌های عمومی افزود: امروز کتابخانه‌های ما، محل تردد عموم مردم به ویژه کودکان تبدیل شده و کتابداران هم با عزت و افتخار به خدمت‌رسانی خود آن هم به شکلی تخصصی ادامه می‌دهند و امیدواریم که کتابخانه‌های عمومی بتوانند روزبه روز درخششی بهتر و بیشتر در جامعه داشته باشند.

در این نشست نیز محمدرضا بدیع‌زادگان رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مشهد گفت: در یکسال اخیر توجه ویژه‌ای به توسعه کمی و کیفی کتابخانه‌های عمومی مشهد شده است که از جمله آن می‌توان به توسعه کتابخانه‌ها، شاداب‌سازی کتابخانه‌ها، رشد مباحث نرم‌افزاری و سخت‌افزاری کتابخانه‌ها، مجهزشدن کتابخانه‌ها به اینترنت رایگان و ... اشاره کرد.

وی افزود: جامعه آرمانی جامعه‌ای است که به سمت شهر دوستدار کتاب حرکت کند و برای تحقق آن باید کلیه مجموعه‌های مرتبط در حوزه کتاب و کتابخوانی همچون زنجیره‌ای قوی در جهت تحقق این مهم در کنار هم باشند.

انتهای پیام // ز. م


جامعه آرمانی جامعه‌ای است که به سمت شهر دوستدار کتاب حرکت کند

برچسب ها: کتاب ، کتابخوانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.