رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس:

۶۵۰۰ میلیارد ریال صرف تکمیل پروژه‌های آموزشی شد/در کشور‌های توسعه یافته ضریب توسعه یافتگی با آموزش و پرورش ارتباط مستقیم دارد

۶۵۰۰ میلیارد ریال صرف تکمیل پروژه‌های آموزشی شد/در کشور‌های توسعه یافته ضریب توسعه یافتگی با نظام آموزش و پرورش ارتباط مستقیم داردرئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت:ظرف یک سال اخیر ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از سوی دولت صرف تکمیل مدارس نیمه تمام خیرساز و مشارکتی در کشور شده است.
 
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، مهرالله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس روز پنجشنبه در همایش ملی تکریم خیران مدرسه ساز در مشهد گفت: دولت قدردان زحمات و سرمایه گذاری خیران مدرسه ساز است و در این مسیر همراهی و همکاری خود را نشان می‌دهد. در این چارچوب پارسال ۱۰۰ درصد و امسال ۱۱۰ درصد اعتبارات پیش بینی شده در زمینه مدرسه سازی را تخصیص داده است.

وی تصریح کرد:رویکرد و مطالبه مردم نسبت به نظام تعلیم و تربیت از 'درخواست دریافت آموزش سواد عمومی' به 'برخورداری کودکان و نوجوانان از آموزش‌های باکیفیت' تغییر کرده است. پاسخگویی به این مطالبه، تربیت نسل دینی و توانمند، سرزنده و بانشاط و نیز برخورداری آنان از آموزش‌های باکیفیت نیازمند تحول در نظام تعلیم و تربیت است که از آن جمله می‌توان به تجهیزات و مدرسه سازی اشاره کرد که به تنهایی از توان دولت خارج و نیازمند حضور مردم است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: خیران مدرسه ساز در حقیقت معماران دوستی و عطوفت هستند که با درک درست از جایگاه آموزش و پرورش و نقش آن در توسعه کشور، خطر بازماندن از کاروان رشد و توسعه را نهیب زده و بر این تلاشند که سرمایه‌های دانش آموزی را برخوردار از فضا، تجهیزات آموزشی و مدرسه نمایند.
 
رخشانی مهر افزود: این قشر مروجان نیک اندیشی و پیام رسانان ضرورت ایجاد مهد ترویج و توسعه یعنی مدرسه هستند و به خوبی به این اصل پی برده اند که در کشور‌های توسعه یافته ضریب توسعه یافتگی با نظام آموزش و پرورش ارتباط مستقیم دارد.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

خیران مدرسه ساز در حقیقت معماران دوستی و عطوفت هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار