رئیس پلیس آگاهی پایتخت:

نبود الگو‌های مناسب و قهرمان سازی، آسیب‌های این روز‌های جامعه است

سردار لطفی نسبت به دار آویخته شدن دختر ۹ ساله بر اثر توهمات ناشی از تماشای فیلم بالیوودی واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار علیرضا لطفی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، گفت: آسیب‌های اجتماعی نوپدید و قدیم، آسیب شناسی متفاوت و مربوط به خود را دارند.

وی اظهار کرد: این روزها از تاثیرات بی‌شمار انواع رسانه های سرد و گرم به دلیل مصرف مواد مخدر، خودکشی، قتل (دگرکشی)، همسرآزاری، آسیب های فضای سایبری و مهم تر از همه تاثیر و تاثر رسانه ها؛ بر اجتماع می شنویم، مسائلی که مانند ازدواج های نافرجام، ارتباطات آسیب زا، طلاق و غیره در جامعه توسط رسانه ها به آن پرداخته می‌شود.

سردار لطفی گفت: خبر دختر نه ساله‌ای که خود را به تاثیر از یک فیلم سینمایی به دار آویخته، در عین حالیکه بسیار تلخ و تاسف بار است، اما تعجب برانگیز نیست؛ چراکه امروز رسانه‌ها کارایی بی شماری دارند، حتی آنقدر که از فضای تربیتی خانواده‌ها هم عبور کرده و خود تبدیل به یک پدیده شدند آنهم پدیده‌ای در تمامی سطوح زندگی شخصی و اجتماعی مان.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ تصریح کرد: ساختار خانوادگی ضعیف، نبود الگو‌های مناسب، اسطوره سازی و قهرمان سازی، نبود سلسله مراتب در خانواده، نبود مرز‌های مشخص خانوادگی و ... همگی باعث ایجاد بروز مشکلات از این دست شدند.

وی افزود: اینکه می‌شود بی شمار در مورد ساختار نامناسب فیلم ها، کتاب ها، سریال‌های اشتباه در دنیا و یا در همین ایران خودمان صحبت کنیم، اما ترجیح این است که بیشتر عمق فاجعه را در شکل خانواده و نحوه‌ی تربیت خانواده جستجو کنیم.

سردار لطفی تاکید کرد: نبود الگو‌های مناسب و قهرمان سازی، آسیب‌های این روز‌های جامعه است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار جنایی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار