محصولات کشاورزی مازندران در سبد خرید مردم کشور‌های حوزه خلیج فارس، دریای خزر و روسیه

مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران از رونق صادرات محصولات کشاورزی شامل مرکبات ، کیوی ، برنج و گل و گیاه زینتی به اروپا و کشور‌های حوزه خلیج فارس، دریای خزر و روسیه خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، شهیدی فر مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه کشاورزی مسیر خود را پیدا کرد و تحریم‌ها نتوانست در این بخش اثر گذار باشد، گفت: روزانه ۵۰۰ تن مرکبات به کشور‌های حوزه خلیج فارس، دریای خزر و روسیه صادر می‌شود.

وی با اشاره به تولید ۲ و نیم میلیون تن مرکبات و ۱۸۰ هزار تن کیوی سالانه در استان، گفت: کیوی امسال بیش از دو برابر پارسال صادر شد و این روند ادامه دارد.

شهیدی فر افزایش صادرات و استفاده از ظرفیت بالای استان در تولید محصولات کشاورزی را از برنامه‌های این اداره کل برشمرد و افزود: در تلاش هستیم با رفع موانع ترانزیت، گمرگ و قرنطینه میزان صادرات را افزایش دهیم.

وی گفت : در بحث محصولاتی مانند برنج، مرکبات، لبنیات و گوشت سفید هم گام‌های خوبی برداشته شد و نخستین بار بعد از چهل سال توانستیم برنج طارم محلی را به اروپا صادر کنیم.

شهیدی فر افزود: یک شرکت خصوصی مازندران با هماهنگی جهاد کشاورزی، صنایع معادن واتاق بازرگانی استان حدود ۱۰۰ تن برنج طارم هاشمی استان را پس از گذراندن آزمایشات سخت سلامت غذایی به خارج صادر کرد.

وی با بیان اینکه این برنج صادراتی به ارزش حدود ۳ میلیارد تومان در ۴ محموله به اروپا و کانادا صادر شد.

مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران افزود: ۱۶۰ میلیارد تومان سهمیه تسهیلات سامانه کارا به بخش کشاورزی مازندران اختصاص داده شد

وی گفت: قرار بود جهاد کشاورزی مازندران ۷۵ میلیارد تومان از تسهیلات را جذب کند، اما فراتر از این عدد را جذب کرد و هم در استان و هم در کشور در جذب تسهیلات سامانه کارا رتبه اول را به خود اختصاص دادیم.
انتهای پیام/آ

رونق صادرات محصولات کشاورزی مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار