مدیرکل آموزش و پرورش کردستان خبر داد:

پوشش ۱۰۰ درصدی نوآموزان کردستانی در برنامه ملی سنجش

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از پوشش ۱۰۰ درصدی نوآموزان بدو ورود به دبستان استان در برنامه ملی سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی در سال تحصیلی ۹۸ -۹۷ خبر داد.

پوشش ۱۰۰ درصدی نوآموزان کردستانی در برنامه ملی سنجشبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، رشید قربانی مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: ۲۶ هزار و ۵۲۰ نوآموز در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی شرکت و از نظر بینایی، شنوایی، سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی مورد بررسی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه برنامه سنجش فرصت مناسبی برای غربالگری، تشخیص و جای دهی مناسب دانش آموزان در فرآیند آموزش و تحصیل فراهم می‌آورد، گفت: نوآموزانی که از نظر سلامت جسمی، بینایی، شنوایی و هوشی در پایگاه‌های اولیه مشکوک به داشتن مشکل باشند، به پایگاه‌های تخصصی سنجش برای اجرای آزمون‌های تخصصی و تعیین جایگاه آموزشی ارجاع داده می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان ادامه داد: از تعداد ۲۶ هزارو ۵۲۰ نوآموز ارزیابی شده در پایگاه‌های سنجش ۲۱ هزار و ۱۸۶ نوآموز بدون مشکل تشخیص شده و ۵ هزار و ۳۳۴ نفر نیز به مرحله تخصصی ارجاع داده شده اند.

وی تصریح کرد: از این تعداد ارجاعات تخصصی ۵۷۳ نوآموز مشکوک به مشکلات شنوایی، هزار و ۹۰ نوآموز مشکوک به مشکلات بینایی، ۴۱ نوآموز مشکوک به مشکلات جسمی – حرکتی و ۲۳ نوآموز مشکوک به داشتن اختلال طیف اتیسم شناسایی شده‌اند.

قربانی اعلام کرد: همچنین سه هزار و ۶۳۰ نوآموز نیزدر مرحله اول آمادگی تحصیلی حد نصاب لازم را کسب نکرده و به مرحله تخصصی ارجاع داده شدند که از این تعداد هزار و ۷۲۳ نفر عادی، هزار و ۷۶۵ نفر دیر آموز، ۱۲۵ نفر آموزش پذیر و به مدارس با نیاز‌های ویژه استان معرفی و ۱۷ نفر نیز تربیت پذیر بوده و به سازمان بهزیستی استان معرفی شدند.

وی با تاکید بر اینکه تشخیص به موقع و درمان زود هنگام از اهداف اصلی برنامه سنجش سلامت است، خاطرنشان کرد: تشخیص به موقع نارسایی کودکان باعث کاهش بروز مشکلات متعدد تحصیلی و جسمانی آنان در آینده شده و به رشد همه جانبه و افزایش قابلیت‌های آنان می‌انجامد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان در پایان خاطرنشان کرد: ۱۴ پایگاه سنجش اولیه و یک پایگاه تخصصی در سطح استان با به کارگیری ۱۲۵ نیروی اجرایی متخصص برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان را اجرا و به دانش آموزان و اولیا خدمت رسانی کردند.

انتهای پیام/ز

نوآوری در کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.