پاسخ دهباشی به زیباکلام در خصوص نظارت نهادهای امنیتی‌ بر انتخاب شهردار

صادق زیباکلام که منتقد نظارت نهادهای امنیتی بر انتخاب شهردار است تلاش کرد تا تاکید کند چنین چیزی در غرب نیست اما حسین دهباشی مثال نقضی بر این ادعا آورد.

اعتراض زیباکلام به نظارت نهادهای امنیتی بر انتخاب شهردار و پاسخی که دریافت کردبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، صادق زیبا کلام استاد علوم سیاسی با انتشار پستی در حساب کاربری توییتری خود از رویه انتخاب شهردار و تایید آن توسط نهادهای امنیتی کشور انتقاد کرد. او در این پست اعلام کرد که این روال تنها در کشور ما وجود دارد و در کشورهای غربی دموکرات چنین چیزی محال است. زیبا کلام در صفحه توئیتر خود نوشت:

"بر اساس کدام قانون وقتی اعضاء شورای شهر که با رای مستقیم مردم انتخاب شده اند فردی را بعنوان شهردار انتخاب میکنند،تشکیلات اطلاعاتی وامنیتی میبایستی صلاحیت فرد منتخب را تایید کنند؟آیا در کشورهای دمکراتیک هم چنین اختیاراتی بر عهده نهادهای امنیتی شان واگذار شده است؟"

حسین دهباشی با نام بردن از دوستی مشترک میان خود و صادق زیبا کلام مثالی را مطرح کرد که نقض کننده ادعای اوست و نشان می دهد سازمان امنیتی اف‌بی‌آی از تدریس استادایرانی که چند سال سابقه تدریس داشت، ممانعت کرده بود.

"جناب استاد زیباکلام عزیز. شهرداری که به جای خود، احتمالا به خاطر دارید که چندسال قبل صلاحیت دوست مشترک‌مان جناب آقای دکتر هادی سمتی جهت تدریس در دانشگاه مریلند توسط اف‌بی‌آی رد شد. صرفا جهت شرکت در چند جلسه دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل. علیرغم سال‌ها فعالیت علمی در آمریکا."

آقای زیبا کلام شهرداری به جای خود اما دوست مشترکمان که یادتان هست؟ +تصویر

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار