حقیقت گفت: با توجه به ورود سامانه جدید بارشی از پایان هفته به کشاورزان توصیه می شود که کشت غلات را در مناطق سردسیر و معتدل ادامه دهند.

روز/محدودیتی برای کشت غلات در مناطق سردسیر و معتدل نیست/ضرورت برقراری کشیک های شبانه در واحدهای دامداریمسعود حقیقت مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از استمرار بارش باران طی روزهای آتی در برخی مناطق کشور خبر داد و گفت: امروز با خروج سامانه بارشی از شرق کشور، دما در استان های ساحلی خزر بین 6 تا 10 درجه افزایش خواهد یافت.

وی افزود: با توجه به ورود سامانه جدید بارشی از پایان هفته در کشور به کشاورزان توصیه می شود که کشت غلات را در مناطق سردسیر و معتدل ادامه دهند.

حقیقت با اشاره به اینکه پدیده خاصی در سایر مناطق کشور نداریم، گفت: با توجه به افت دمای صبح گاهی از دامداران و مرغداران تقاضا داریم که به طور مداوم کشیک های شبانه را در واحدهای خود انجام دهند.


بیشتر بخوانید: کشاورزان هشدارها را جدی بگیرند/ فراهم بودن شرایط برداشت شلتوک در استان های نوار ساحلی


مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی ادامه داد: هم اکنون به گلخانه داران توصیه می شود که به سبب سرمای صبح گاهی ، مراقب دمای گلخانه های خود باشند و همواره سوخت مورد نیاز را تامین کنند تا مشکلی برای محصولات و گیاهان گلخانه ای اتفاق نیفتد.

وی در پایان تصریح کرد: با توجه به آنکه اوج بارش ها به پایان رسیده است، کشاورزان نگرانی خاصی راجع به کشت و برداشت محصول نداشته باشند.

انتهای پیام/

دما در استان های ساحلی خزر افزایش می یابد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار