پیشنهاد ویژه مکزیک به ترامپ برای حل بحران پناهجویان: ۲۰ میلیارد دلار خرج کن

دولت منتخب مکزیک برای حل بحران پناهجویانی که از آمریکای مرکزی راهی آمریکا می‌شوند به دونالد ترامپ پیشنهاد ویژه‌ای ارائه داد.

پیشنهاد مکزیک به آمریکا برای حل بحران پناهجویانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، در حالیکه پنج هزار مهاجر از آمریکای مرکزی در یک مجتمع ورزشی در شهر مرزی تیخوانای مکزیک به سر می‌برند, دولت آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهور منتخب این کشور اعلام کرد در حالی که این مهاجران از آمریکا درخواست پناهندگی می‌کنند, مکزیک مایل است آنها را در خاک خود اسکان دهد.

مارسلو ابرارد، وزیر امور خارجه جدید مکزیک همچنین از دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا خواستار کمک به طرح‌های توسعه‌ای شد تا با ایجاد شغل در منطقه آمریکای مرکزی از جریان ورود مهاجران از این منطقه جلوگیری شود. وی رقم 20 میلیارد دلار را رقمی مناسب برای انجام این طرح دانست.

مارسلو ابرارد در کنفرانسی خبری در مکزیکوسیتی اعلام کرد: ما نمی‌توانیم مشخص کنیم در روند پناهندگی, افراد با چه سرعتی توسط مقامات آمریکایی مصاحبه می‌شوند. بازرسان مرزی آمریکا در روز کمتر از یکصد درخواست پناهندگی را در گذرگاه مرزی اصلی تیخوانا به سانتیگو بررسی می‌کنند. در حالیکه هزاران نفر منتظر هستند.

وی افزود: ما باید از مقامات محلی در زمینه اسکان و تامین مواد غذایی برای مهاجران حمایت کنیم، این یک مذاکره دو جانبه نیست بلکه کاری است که ما باید انجام دهیم.

ابرارد به خبرنگاران گفت هدف اصلی دولت این است که آمریکا در خصوص طرح های توسعه‌ای در هندوراس، گواتمالا، السالوادور و دیگر مکان های آمریکای مرکزی متعهد شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره موضوع مورد مذاکره با آمریکا اعلام کرد: ما می خواهیم آنها در طرحی برای ایجاد شغل در آمریکای مرکزی مشارکت کنند. وی در پاسخ به این سوال که آمریکا چه مبلغی باید کمک کند, گفت این رقم باید حداقل 20 میلیارد دلار باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار