مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی:

همه افراد باید آموزش های لازم جهت مواجهه با زلزله را ببینند/باید آمادگی کامل جهت مقابله با هر حادثه ای را داشته باشیم

همه افراد باید آموزش های لازم جهت مواجهه با زلزله را ببینند/باید آمادگی کامل جهت مقابله با هر حادثه ای را داشته باشیممدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت:می توانیم با ایمن سازی مدارس جامعه ای ایمن داشته باشیم.
 
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، قاسمعلی خدابنده مدیر کل آموزش و پرورش در بیستمین مانور سراسری زلزله که در دبیرستان آرمیتا مصلی نژاد برگزار شد گفت:همه نکات ایمنی قبل از وقوع زلزله باید پیش بینی شود.

وی تصریح کرد: هنگام زلزله یکسری مسائل باید رعایت شود ؛ اگر در ساختمان‌های یک طبقه هستید باید به بیرون از ساختمان بروید و پناه بگیرید و اگر در ساختمان‌های چند طبقه بودید باید بهترین مکان ایمن را پیدا کرده و پناه بگیرید و در عین حال خونسردی خود را حفظ کنید.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت:هدف از برگزاری این مانور این بود که دانش آموزان یاد بگیرند که هنگام حادثه چطور از خود محافظت کنند و آمادگی داشته باشند.
 
خدابنده افزود:ما بعد از زلزله هم وظایفی داریم باید بدانیم که کنتر آب و برق کجاست و هنگام وقوع زلزله آن هارا قطع کنیم ؛ بعد از نجات خود باید به بقیه هم کمک کنیم و به آتش نشانی و اورژانس خبر دهیم.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: همه دانش آموزان باید آموزش های لازم جهت مقابله با زلزله را ببینند تا در زمان حادثه بتوانند مؤثر باشند.

خدابنده افزود:کشور ایران بر روی کمربند زلزله ای قرار داد و به همین دلیل باید آمادگی کامل جهت مواجهه با هر حادثه ای را داشته باشیم که اگر حادثه‌ای رخ داد ، خسارت کمتری ایجاد شود.

وی تصریح کرد:برگزاری مانور زلزله در کاهش خسارت‌ها در حادثه‌های آینده تأثیر دارد و امیدواریم جامعه‌ای سالم با قدرت تاب آوری بالا داشته باشیم.

انتهای پیام //ف.ک
 

امیدواریم جامعه‌ای سالم با قدرت تاب آوری بالا داشته باشیم

برچسب ها: دانش آموزان ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.