رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

طرح کاداستر در سطح ۵۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی در دست اجراست

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در استان ۵۱۲ هزار هکتار قرار داد تهیه نقشه کاداستر اراضی کشاورزی در راستای رفع تداخلات اراضی ملی و غیر ملی منعقد شده که در دست اجراست.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،اسمعیل کریم زاده رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در جلسه کارگروه رفع تداخلات مرکزی کشور که با حضور رییس سازمان امور اراضی کشور و اعضای کارگروه رفع تداخلات استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، اردبیل و کردستان در شهرستان ارومیه برگزار شد، ضمن تقدیر از اقدامات اجرایی مدیریت امور اراضی استان، اظهار کرد: از سال ۱۳۹۶ تاکنون در راستای اجرای ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر رفع تداخلات موازی، بیش از ۱۴ هزار و ۴۴۰ هکتار از اراضی استان به تعداد ۵۲ پلاک در کمیسیون استانی مطرح و رفع تداخل شده است.

کریم زاده افزود: در این اراضی سالیان متمادی بین زارعین و اداره منابع طبیعی مشکلات تداخلی وجود داشت که تعیین تکلیف شدند.

وی گفت: این روند با توجه به آماده شدن نقشه‌های موردنیاز رفع تداخل در کمیسیون‌های مرتبط به طور جدی وبا اهتمام ویژه در دست پیگیری و اجراست.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، شناسایی پلاک‌های دارای تداخل با استفاده از نقشه‌های ۱.۵۰۰۰ و تعیین محدوده‌های کاری سال ۱۳۸۹، انجام عملیات موزاییک پلاک‌های ثبتی در تعداد ۴۵۰ روستای استان، اجرای عملیات نقشه برداری در سطح حدود ۲۵۰ از روستا‌های استان به منظور رفع تداخلات و اتمام عملیات نقشه برداری ۳۲۴ روستا به منظور رفع تداخلات و ۱۸۲ پلاک در سال ۱۳۹۶ را از اهم اقدامات در دست اجرای مدیریت امور اراضی استان در سال جاری عنوان کرد.

وی افزود: مجموع این اقدامات در سال ۹۶ و ۹۷ در سطح ۷۵۶ روستای استان اجرا می‌شود که به ترتیب اولویت کار رفع تداخلات اراضی دراین روستا‌ها در دست اجراست.

کریم زاده تاکید کرد: در این کارگروه تفاهم نامه مشترک فی مابین سازمان امور اراضی و ثبت اسناد و املاک کشور و سازمان جهاد کشاورزی و ثبت اسناد و املاک استان آذربایجان غربی به منظور تبادل اطلاعات نقشه‌های کاداستر اراضی کشاورزی و نقشه‌های اراضی رفع تداخل شده در جهت صدور اسناد تک برگی اراضی کشاورزی استان آذربایجان غربی با حضور رییس سازمان امور اراضی کشور و معاون املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور منعقد شد.

وی گفت: با انعقاد این تفاهم نامه لایه امور اراضی ۸۷ هزار و ۲۷ هکتار از اراضی استان که دارای نقشه کاداستر هستند، در اختیار اداره کل ثبت اسناد و املاک استان به منظور صدور سند تک برگی برای کشاورزان قرار می‌گیرد.

کریم زاده ادامه داد: با اجرای این امر نسبت به تثبیت مالکیت دولت در عرصه‌های منابع ملی، دولتی و همچنین صدور اسناد کشاورزی برای کشاورزان اقدام می‌شود.

انتهای پیام/م

 

برگزاری جلسه کارگروه رفع تداخلات مرکزی کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.