حاشیه‌نگاری باشگاه خبرنگاران جوان از کنگره حزب کارگزاران سازندگی؛

بی‌عملی دولت صدای اقتصاددان اصلاح‌طلب را هم درآورد/ اعتراف کرباسچی به زیر سوال رفتن عدالت اجتماعی در دوران سازندگی/ جهانگیری؛ غایب بزرگ جلسه کنگره حزب کارگزاران

 سومین کنگره حزب کارگزاران سازندگی از صبح امروز درسالن همایش‌های رایزن برگزار شد که با حاشیه‌های بسیاری همراه بود.


کنگره حزب کارگزاران سازندگیبه گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سومین کنگره حزب کارگزاران سازندگی از صبح امروز (پنج‌شنبه 8 آذرماه ) درسالن همایش‌های رایزن دائره المعارف اسلامی برگزار شد که با حاشیه‌های بسیاری همراه بود.

اگرچه ساعت شروع مراسم 8 صبح اعلام شده بود اما مانند همیشه این کنگره هم یک ساعت تاخیر داشت و گویی میهمانان هم نسبت به دیر برگزار شدن مراسم اطلاع داشتند چراکه تا دقایقی پیش از ساعت 9 اندک اندک به جمع میهمانان افزوده می‌شد.

اگرچه محورهای این مراسم به گفته حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران مبنی بر توسعه کارآمدی، نوسازی اصلاح طلبی و بازخوانی قانون اساسی مبتنی بود اما بیشتر مباحث این کنگره به نقد و بررسی عملکرد دولت در حوزه‌های مختلف گذشت.

در آغاز کنگره حزب کارگزاران اعضای این حزب ریاست کنگره را به رأی گذاشتند که بنا بر پیشنهاد مرعشی اعضای این حزب، دبیرکل حزب متبوع خود را به عنوان رئیس کنگره انتخاب و برای این کار دست‌های موافقشان را بالا آوردند اما کرباسچی از پذیرش ریاست کنگره اجتناب کرد و عطریانفر را به عنوان رئیس کنگره انتخاب کردند.

اما حواشی انتخاب ریاست کنگره حزب کارگزاران سازندگی به اینجا ختم نشد و در بخش غیر علنی کنگره، ناظر وزارت کشور رئیس شدن عطریانفر را به دلیل کاندیدا شدن او در شورای مرکزی این حزب دارای ایراد دانست و در نهایت مجددا مرعشی که ریاست کنگره سال گذشته این حزب را نیز بر عهده داشت، دوباره برای امسال نیز به عنوان رئیس کنگره انتخاب شد.

در میان سخنرانان محسن هاشمی، غلامحسین کرباسچی و سعید لیلاز از جمله افرادی بودند که با خودانتقادی، خواستار تلاش همه برای بهبود وضعیت اقتصادی و سیاسی کشور و بهبود عملکرد دولت در حوزه‌های مختلف شدند.

محسن هاشمی در سخنان خود عنوان کرد که آیت‌الله هاشمی معتقد بود، راه درست ادامه همکاری گروه‌های سیاسی با هم دیگر به نفع ادامه سازندگی و آبادانی در کشور است که این موضوع برای شرایط امروز ما هم صادق است.

بی‌عملی دولت صدای اقتصاددان اصلاح‌طلب را هم درآورد/اعتراف کرباسچی به زیر سوال رفتن عدالت اجتماعی در دوران سازندگی/ناهماهنگی که به عذرخواهی کارگزارانی‌ها از خبرنگاران منجر شد

اعتراف کرباسچی به زیر سوال رفتن عدالت اجتماعی در دوران سازندگی

کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی  در ابتدای سخنان خود با ذکر خاطره‌ای از مرحوم هاشمی به تبیین علت اختلاف هاشمی با اصلاح‌طلبان در آن دوره پرداخت و اظهار کرد: آقای هاشمی در آغاز دولت خود در سال ۱۳۶۸ گفت: «کابینه‌ی من کابینه‌ی کار است».

کرباسچی با بیان اینکه شوخی مرحوم هاشمی در آن دوران به مذاق جوانان اصلاح‌طلب خوش نیامده بود، عنوان کرد برخی اظهارات هاشمی را سیاست‌زدایی دانستند. کرباسچی دوره سازندگی را شادترین دوران سیاسی در سیاست، فرهنگ، اقتصاد و جامعه دانست!

البته اندکی نگذشته بود که دبیرکل سازندگی به انتقادات وارده به دهه ۷۰  هم اشاره کرد و خاطرنشان کرد که عدم توجه به مفاهیمی مانند تامین اجتماعی به عنوان معیار و ملاک عینی عدالت اجتماعی، عدم تفکیک آزادسازی از خصوصی‌سازی، بی‌توجهی به برخی رانت‌ها و فساد‌ها و عدم توجه به روشنفکران سیاسی ایرادات آن دوران  بود.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در ادامه سخنان خود کنایه‌ای به شورای شهر فعلی تهران زد و با بیان اینکه اگر کار نکنیم حرف زدن فایده‌ای ندارد، تصریح کرد «دموکراسی یک کالای لوکس و تشریفاتی نیست که ما یک سال را صرف ترتیبات برای انتخاب شهردار تهران کنیم و نتوانیم ثبات اجرایی و اداری در اداره یک شهر که مردم با هزار امید آن را به ما سپرده‌اند به وجود آوریم چراکه زمان به سرعت سپری می‌شود.»

کرباسچی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به هم‌حزبی‌هایش اعلام کرد که اگر به آقای روحانی رای دادیم، پس عذری پذیرفته نیست.

بی‌عملی دولت صدای اقتصاددان اصلاح‌طلب را هم درآورد/اعتراف کرباسچی به زیر سوال رفتن عدالت اجتماعی در دوران سازندگی/ناهماهنگی که به عذرخواهی کارگزارانی‌ها از خبرنگاران منجر شد

انتقاد یک اقتصاددان اصلاح‌طلب نسبت به عملکرد روحانی

لیلاز اقتصاددادن اصلاح‌طلب نفر بعدی بود که به سخنرانی پرداخت و با انتقاد از بی عملی دولت نسبت دادن تورم ۴۰ درصدی به تحریم‌ها را از جمله رذیلانه‌ترین دروغ‌‌ها دانست. این اقتصاددان با بیان اینکه دولت اگر بخواهد می‌تواند در برابر زیاده خواهی واشنگتن بایستد، بر بهبود وضعیت اقتصادی ایران تاکید کرد. به اعتقاد لیلاز  ایران از  پس این بحران هم بر می‌آید چراکه به زعم او مشکلات کشور داخلی است و تحریم‌ها تنها اندکی شرایط را سخت‌تر می‌کنند.

در میانه مراسم محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران به علت لزوم حضور در وزارت کشور برای اعطای حکم حناچی مراسم را ترک کرد. در پایان این مراسم چندین نفر از اعضای حزب در استان‌ها به گلایه پرداختند که با واکنش غلامحسین کرباسچی مبنی بر اینکه اینجا جای گلایه نیست روبرو شدند.

جهانگیری؛ غایب بزرگ جلسه در کنگره حزب کارگزاران سازندگی

اگرچه بسیاری از اعضای حزب کارگزاران در این مراسم حضور داشتند اما اسحاق جهانگیری غایب بزرگ این جلسه بود که به دلیل سرکشی به زلزله‌زدگان کرمانشاهی نتوانسته بود در این جلسه شرکت کند.

البته این همایش با حاشیه دیگری هم همراه بود و آن هم اینکه برخی برگزارکنندگان کنگره این حزب، برخوردهای تندی با خبرنگاران انجام داده و خواستار خروج آنان از سالن مراسم شدند، مسئله‌ای که با پادرمیانی سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی و عذرخواهی دیگر اعضای این حزب به اتمام رسید و آنان ناهماهنگی‌های صورت گرفته را دلیل بروز چنین مسئله‌ای عنوان  کردند.

بی‌عملی دولت صدای اقتصاددان اصلاح‌طلب را هم درآورد/اعتراف کرباسچی به زیر سوال رفتن عدالت اجتماعی در دوران سازندگی/ناهماهنگی که به عذرخواهی کارگزارانی‌ها از خبرنگاران منجر شد

در پایان این مراسم و در بخش غیرعلنی این کنگره هم رأی‌گیری برای انتخاب اعضای جدید شورای مرکزی این حزب انجام شد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۹ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
خدا خودش کمک کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۹ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
امیدوارم همه مشکلات بر طرف شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۰۸ آذر ۱۳۹۷
تصمیم آقای نوبخت ،در افزایش ۲۰ درصد حقوق کارمندان درسال آینده؟؟!!!! که این درصد درمقابل گرانی هرروز ناچیز بوده وازطرف دیگه افرادی که حقوق بالا دارند ، کوچکترین درصد هم باعث افزایش فاحش حقوق آنان نسبت به بقیه می شود؟؟!!! بهتربود حقوق ها رادسته بندی کنند وبراساس آن درصد افزایش باتوجه به گرانی ،مشخص شود !!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۰۸ آذر ۱۳۹۷
عدالت اجتماعی کجا بود آموزش وپرورش که بزرگترین نهاد فرهنگ ساز جامع است خود بزرگترین نقض کننده قانون مملکت هستش در قانون تعیین تکلیف آموزشیاران نهضت به صورت غیر قانونی اقدام به بکارگیری آموزشیاران در سمت نظافتچی نموده بیش از هشت سال است که با وقاحت تعداد زیادی از آموزشیاران بیچاره را بدلیل بی اطلاعی از قانون در سمت نظافتچی نگاه داشته و با وجود داشتن مدرک دانشگاهی و رای هیأت عمومی دیوان مبنی بر غیر قانونی بودن اقدام وزارت ،حاضر به اجرای قانون مصوب سال 88نیست ،آخه اینه عدالت اجتماعی؟
آخرین اخبار