بازدید استاندار سیستان و بلوچستان به همراه معاون اقتصادی وزیر کشور از باغ‌ها گرمسیری منطقه پیشین

استاندار به همراه معاون اقتصادی وزیر کشور صبح امروز با هدف بررسی شرایط توسعه کشاورزی در شهرستان سرباز از باغات گرمسیری این منطقه بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، احمدعلی موهبتی در این بازدید از باغ مادری انبه و نهالستان تولید میوه‌های گرمسیری در منطقه تکش بخش پیشین حضور یافت و از نزدیک با باغداران این منطقه گفتگو کرد و مسائل و مشکلات آن‌ها را جویا شد.

گفتنی است؛ باغداران در این گفتگو نبود کارگاه‌های فرآوری محصولات انبه را از جمله کمبود‌ها عنوان کردند که باعث شده سود سرشاری را از این محصول در استان‌های دیگر عاید کارخانه داران فرآوری محصولات شود. همچنین باغداران عدم توانایی در تامین ۱۰ درصد سهم آورده شخصی و سنگ اندازی‌های چرخه اداری را برای استفاده از تسهیلات اشتغال روستایی برای ایجاد کارگاه‌های فراوری از جمله مشکلات عنوان کردند.

استاندار در این بازدید با بیان اینکه از ۳۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی ۶ میلیارد تومان جذب شده و ۲۹ میلیارد تومان با سود ۴% وجود دارد این تسهیلات را بهترین فرصت برا راه اندازی کارگاه‌های مورد نیاز در حوزه فرآوری محصولات کشاورزی عنوان کرد که می‌توان به عنوان حلقه گمشده این بخش استفاده کرد.

شایان ذکر است باغی که مسئولین از آن بازدید کردند، باغ مادری انبه و نهالستان تولید میوه‌های گرمسیری به وسعت شش هکتار که ۱۵ رقم مختلف انبه در این نقطه کشت شده که از آن برای استفاده پیوندک و تکثیر درختان انبه استفاده می‌شود و همچنین انواع نهال پیوندی مثل کنار، گواوا، چیکو و پاپایا تولید می‌شود که به جز نیاز خود استان بالغ بر یک میلیون نهال در طول سال تولید و به استان‌های همجوار ارسال می‌شود.

انتهای پیام/پ

باغ‌ها گرمسیری منطقه پیشین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار