طبق گفته‌ ایلان ماسک، احتمال دارد او باقی عمر خود را در مریخ سپری کند!

ایلان ماسک در مصاحبه اخیر خود اعلام کرده که ممکن است در یک سفر بدون بازگشت به سیاره سرخ برود.

فناوریبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یکی از نوابغ جهان فعلی ما، ایلان ماسک مدیر اجرایی شرکت‌های SpaceX و Tesla و البته پایه‌گذار چند شرکت دیگر (مانند PayPal) درمورد زندگی خود در مریخ صحبت کرده است. ماسک که در شرکت SpaceX به دنبال تحقق برنامه خود مبنی بر سفر تفریحی به فضا است، قبلا در مورد امکان نقل مکان خود به مریخ صحبت کرده بود اما در گفتگوی اخیر خود در یک برنامه مستند در شبکه HBO اعلام کرده که شانس او برای نقل مکان و زندگی در مریخ 70% است. او گفت با توجه به پیشرفت‌های غیرمنتظره‌‌ بوجود آمده، امکان این سفر فراهم شده است. همانطور که قبلاً هم زمزمه‌هایی وجود داشت، گویا برنامه‌ مسافرت او یک طرفه‌ است و او قرار است باقی عمر خود را در مریخ سپری کند.

ماسک این ایده را که سفر وی به دلیل فرار از مشکلات موجود است را تکذیب کرده و می‌گوید: این یک تبلیغ برای سفر به مریخ است، مانند تبلیغ Ernest Shackleton برای سفر به قطب جنوب (که در اصل نشان می‌دهد چقدر این سفر خطرناک است). ماسک توضیح داد که اگر شما به مریخ هم بروید از لحظه اول به دنبال تلاش و ساخت وسایلی هستید که شما را زنده نگه می‌دارد و هیچ تضمینی  برای برگشت شما نیست. او معتقد است این کار تماما به چالش "کشیدن" ارتباط دارد، مانند بالا رفتن از اورست.

به‌نظر می‌رسد خوش‌بینی او به این سفر دلایلی دارد، درصد بالایی از اعتماد او بی‌شک به برنامه کشتی‌فضایی در حال ساخت او یعنی Starship و دید بسیار مثبتی که به آینده‌ این برنامه وجود دارد، برمی‌گردد. اما کار‌هایی هم در مورد محل سکونت، غذا و منبع قدرت انجام شده که اقامت طولانی مدت در سیاره سرخ را محتمل می‌سازد؛ اما در عین حال فعلاً تجهیزاتی به این سیاره منتقل نشده است. با این وجود سوال مهمی پیش‌ می‌آید که چه زمانی برنامه سفر به مریخ عملیاتی می‌شود؟ آیا زندگی انسان در مریخ ممکن است؟ و شاید ایلان ماسک می‌خواهد خود راه گشای زندگی در مریخ باشد!!!


بیشتر بخوانید: گوشی پرچمدار دهمین سالگرد سری Galaxy شش دوربین دارد 


انتهای پیام/

احتمال سفر همیشگی ایلان ماسک به مریخ

برچسب ها: فناوری ، فضای مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار