نشست گروه ۲۰ جواب داد

آتش‌بس جنگ تجاری میان آمریکا و چین

کاخ‌سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد رؤسای جمهور آمریکا و چین در نشست روز گذشته خود توافق کردند تا ۹۰ روز از اعمال تعرفه‌های وارداتی اجتناب کنند.

کاخ سفید: چین و آمریکا تا ۹۰ روز تعرفه‌های وارداتی بیشتری بر کالاهای یکدیگر اعمال نمی‌کنندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، کاخ سفید روز گذشته (شنبه) پس از ملاقات «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین در حاشیه نشست گروه 20 در آرژانتین اعلام کرد این دو کشور موافقت کرده‌اند به منظور دستیابی به یک توافق تجاری، تا 90 روز آینده از اعمال تعرفه‌های وارداتی بیشتر بر روی محصولات کشور مقابل اجتناب کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: دونالد ترامپ موافقت کرد که افزایش تعرفه ها بر روی 200 میلیارد دلار از کالاهای چینی را که قرار بود از اول ژانویه اعمال کند، به طور موقت متوقف کند. پکن هم موافقت کرد مقدار قابل توجهی از محصولات کشاورزی، انرژی، صنعتی و غیره را از آمریکا خریداری کند. همچنین اگر در این مدت 90 روز هیچ توافق تجاری‌ای در حوزه های انتقال فناوری، سرقت سایبری، کشاورزی و بخش‌های دیگر میان آمریکا و چین حاصل نشود، هر دو طرف موافقت کرده اند که تعرفه های 10 درصدی را به 25 درصد افزایش دهند.


بیشتر بخوانید: آیا نشست گروه بیست به آتش‌بس جنگ تجاری آمریکا و چین منجر خواهد شد؟


دونالد ترامپ روز گذشته در گفتگو با خبرنگاران در داخل هواپیما از حصول توافق تجاری با رئیس جمهور چین ابراز امیدواری کرد و گفت: این یک توافق فوق العاده بود. من فعلا تعرفه ها را متوقف می کنم. چین از شر تعرفه های وارداتی خلاص خواهد شد. بر اساس این توافق، چین مقدار قابل توجهی محصولات کشاورزی و دیگر کالاها را از آمریکا خریداری خواهد کرد. این مسئله تأثیر بسیار مثبتی بر حوزه کشاورزی ما خواهد داشت.

در پی تشدید تنش‌های تجاری میان واشنگتن و پکن، دونالد ترامپ در ماه سپتامبر سال جاری میلادی تعرفه هایی به ارزش 200 میلیارد دلار بر روی کالاهای چینی اعمال کرد. چین هم با اعمال تعرفه های جدید بر روی کالاهای آمریکایی مقابله به مثل کرد. دونالد ترامپ همچنین پیشتر تهدید کرده بود که تعرفه هایی بر روی 267 میلیارد دلار از کالاهای چینی اعمال می کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شکار چی
۲۲:۲۸ ۱۵ آذر ۱۳۹۷
شکارت میکنم ترامپ قمار باز تعرفه ای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۱۱ آذر ۱۳۹۷
آمریکا دید که نمی تواند با چین مقابله کند کوتاه آمد.
آخرین اخبار