معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری:

ایران بزرگترین اکوسیستم استارت آپی منطقه را دارد

ستاری با بیان اینکه درحال حاضر ایران دارای بزرگترین اکوسیستم استارت آپی منطقه است، گفت:: هرکجا پول بی زحمت دست انسان می‌آید سبب ایجاد رانت می‌شود.

ایران بزرگترین اکوسیستم استارت آپی منطقه را داردبه گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم امضا تفاهم نامه مشترک معاونت علمی و فناوری و سازمان بسیج اساتید کشور در راستای کمک به شکل گیری زیست بوم کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان که امروز در معاونت علمی برگزار شد؛ با اشاره به اقتصاد نفتی گفت: هرکجا پول بی زحمت دست انسان می‌آید سبب ایجاد رانت می‌شود و هر بخشی به دنبال اتصال به رانت می‌شود.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: کشورهایی که بر پایه ثروت ایجاد می‌شوند، اقتصاد خوبی ندارند و همان تفکر بچه پولداری که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند برای اقتصاد مناسب نیست، در اقتصاد نفتی وجود ندارد و بخش خصوصی در این بخش ها فعال نیست.

وی با اشاره به حضور نیروی جوان اقتصاد گفت: زمان جنگ نیز جوانان با اعتماد به نفس و انگیزه بالا خود کار کردند اما ایجاد محیط مناسب برای این جوان و بوحود آمدن شرکت‌های دانش بنیان است.

ستاری درباره استارت‌آپ‌ها گفت: زمانی صحبت از استارت‌آپ‌ها تهدید بود در حالی که اکنون حاضر بزرگترین اکوسیستم استارت آپی در منطقه را داریم و درحال کار روی ماشین سازی هستیم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: این فضا سب توسعه فرهنگ اقتصاد دانش بنیان می‌شود و شکل درست آن در بسیج سبب توسعه مبانی انقلاب می‌شود.

انتهای پیام/

توسعه فرهنگ اقتصاد دانش بنیان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار