سفر رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی به سن پترزبورگ

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی به منظور شرکت در کنفرانس بین المللی یکصد و پنجاهمین سالگرد اعلامیه سن پترزبورگ به این شهر سفر کردند.

سفر رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی به سن پترزبورگبه گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران جوان،الهیار ملکشاهی، رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی و اردشیر نوریان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به منظور شرکت در کنفرانس بین المللی یکصد و پنجاهمین سالگرد اعلامیه سن پترزبورگ درخصوص منع برخی از انواع پرتابه در زمان جنگ به این شهر سفر کردند.
ملکشاهی در سخنرانی خود طی نشست عمومی و افتتاحیه این کنفرانس که با عنوان سلاح‌های هسته‌ای و پیامد‌های غیر انسانی آن انجام شد گفت: یک مورد استفاده از سلاح هسته‌ای موجب بروز چنان فاجعه انسانی و آثار زیانبار و غیرقابل پیش بینی شد که ثابت کرد امنیت بشریت با تهدیدی بسیار بزرگ روبرو است.
رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی افزود: ایران بر اساس مواضع اصولی خود همواره از تلاش‌های مجامع بین المللی در منع اشاعه و خلع سلاح هسته‌ای حمایت کرده است.
وی در خصوص برجام‌ نیز گفت: این توافق که حاصل سال‌ها گفت‌وگو برای پایان بخشیدن به یک بحران غیر ضروری بود متاسفانه توسط ایالات متحده آمریکا بار‌ها نقض شد و سر انجام این کشور با نقض قطعنامه شورای امنیت از آن کناره گیری کرد.
هیات نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی حضور در روسیه، با مقامات مجمع قانونگذاری سن پترزبورگ دیدار و درخصوص همکاری‌های مشترک پارلمانی بین دو کشور و استفاده از تجارب طرف روسی در ایجاد و کارکرد مجامع و شورا‌های استانی گفت‌وگو کرد.
ملکشاهی و نوریان همچنین با دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های این منطقه دیدار و درخصوص مسائل و مشکلات آنان گفت‌وگو کردند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار