معلوليت محدوديت نيست + فیلم

معلویت هیچگاه محدودیت و محرومیت از ادامه زندگی اجتماعی و دستیابی به افتخارات و سربلندی ها نیست بلکه می توان از آن به عنوان عامل شکوفایی استعدادها و توانایی های بالقوه یاد کرد.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، معلولان باید فرصت یابند تا استعدادهای خلاق هنری و فکری خود را رشد داده و آن را نه تنها برای منافع خود، بلکه برای غنی سازی جامعه به کار گیرند. به این منظور، باید دسترسی آنان برای مشارکت در فعالیت های فرهنگی تضمین شود.برخی از افراد معلولیت های خود را پایان فعالیت های زندگی می دانند و منتظر فرا رسیدن روز موعود هستند از جمله عده ای که در حوادث و یا سایر دلایل خاص دچار معلولیت جسمانی شده اند اما تلاش جمعی از معلولین در راستای کسب علم و فتح قله های موفقیت و افتخار حاکی از این موضوع است که معلولیت به هیچ عنوان محدودیت نیست و نخواهد بود چرا که در اوج محدودیت و معلولیت در جوارح بدن باز هم کسانی هستند با اعتماد بنفس و تلاش گسترده از دریچه های امید زندگی عبور کرده و اکنون علاوه بر تاثیرگذاری مثبت در جامعه به دنبال تحقق اهداف بلند و خدمت به مردم هستند.

 

بیشتر بخوانید: اراده ای بالا که معلولان را از بروز توانایی‌هایشان محدود نکرده + فیلم

 

انتهای پیام/

به مناسبت روز جهانی معلولیت + فیلم

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایمان
۰۹:۳۲ ۱۲ آذر ۱۳۹۷
سلام لطفا در جهت خدمت رسانی به این قشر که بعضی هاشون از بهزیستی حتی مستمری هم برای گذران زندگی نمیگیرن هم فکری کنید گزارشی تهیه کنید ی حرکت یا خواسته دسته جمعی راه بیفته که شاید فرجی بشه من چند نفر را میشناسم که به علت معلولیت جسمی حرکتی ضعیف نه مستمری و نه خدمات دیگه میگیرندو همش بهزیستی بهشون میگه شما چیزیت نیس سالم تری هستی نسبت به بقیه افراد دیگه که اینجا عضو هستن بندگان خدا از تحصیل و اشتغال در دستگاه های دولتی هم بازماندن چون تحصیل پول میخواد بهزیستی میگه به شما هزینه تحصیل تعلق نمیگیره چون جسمی خفیف هستی بحث اشتغال هم دستگاهای دولتی با توجه به قانون گذاری مجلس ،معلولین رو استخدام نمیکنند.لطفا پیگیر باشد تورو حضرت عباس به امام حسین به قرآن پیگیر باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۱۲ آذر ۱۳۹۷
قطعا معلولیت یک محدودیت نسبی است که بستگی به شرایط و امکانات دارد. در شرایطی این محدودیت بسیار زیاد است . و در بحث معلولیت یکی از اهداف این است که شرایط را بگونه ای تغییر دهیم که این محدودیت به حداقل برسد. مثلا با آموزش فرد معلول و خانواده او و نیز آموزش عمومی جامعه و یا مناسب سازی محیط و...
آخرین اخبار