مکرون از مواضعش در برابر معترضان کوتاه آمد

رئیس جمهور فرانسه که هفته گذشته گفته بود از مواضعش در برابر معترضان جنبش ضد سرمایه داری عقب نشینی نخواهد کرد به نخست وزیر این کشور دستور داد تا با رهبران معترضان گفتگو و مذاکره کند.

مکرون از مواضعش در برابر معترضان کوتاه آمدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه که هفته گذشته گفته بود از مواضعش در برابر معترضان جنبش ضد سرمایه داری عقب نشینی نخواهد کرد به نخست وزیر این کشور دستور داد تا با رهبران معترضان گفتگو و مذاکره کند.

تصمیم مکرون برای مذاکره با معترضان در حالی صورت گرفته که وی بعد از اعتراضات هفته گذشته گفته بود صدای معترضان را شنیده اما از تصمیمش کوتاه نخواهد آمد.

پس از خشونت‌های روز شنبه فرانسه در تجمع‌های جنبش ضد سرمایه داری، نشست بحران روز یکشنبه در کاخ الیزه و با حضور امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه آغاز شد.

رئیس جمهور فرانسه پیش از این گفته بود به همه اقدامات خشونت بار پاسخ قضایی داده خواهد شد.

مکرون کمی پس از بازگشت از آرژانتین، برای مشاهده خساراتی که تجمع‌های روز شنبه داشته است به میدان اِتوئال و خیابان کلبر رفت. او از بنای تاریخی "طاق پیروزی" نیز بازدید کرد.

مردم فرانسه حدود سه هفته است در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی امانوئل مکرون و بالا رفتن هزینه‌های زندگی به خیابان‌ها آمده‌اند و با پلیس ضد شورش درگیر شده‌اند. تظاهرکنندگان ساختمان ها، خودرو‌ها و درخت‌های کریسمس را به آتش می‌کشند

انتهای پیام/

تصمیم مکرون برای گفتگو با معترضان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۱۲ آذر ۱۳۹۷
دلمان خنک شد مکرون بدبخت
آخرین اخبار