بازی آنلاین Fortnite به رکورد 200 میلیون گیمر دست یافت

عنوان محبوب و پرطرفدار Fortnite توانست رکورد میزان گیمر آنلاین خود را ارتقاء دهد.

فناوریبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بازی آنلاین Fortnite محصول شرکت Epic Games در سبک تیر اندازی اول شخص با حالت‌های بتل‌رویال و بقاء در 25 جولای 2017 عرضه شد و از ابتدا مورد استقبال طرفداران قرار گرفت، زمانی که این بازی در ژانویه امسال و بعد از گذشت 6 ماه از انتشار به رقم بیش‌ از 40 میلیون کاربر رسید توانست اتفاقی بزرگ را رقم بزند، اما حال با بیش‌از 200 میلیون کاربر کاری شگفت‌انگیز را رقم زده است. حالت Battle Royale این بازی در ماه جون تعداد 125 میلیون کاربر داشت و حال با 60 درصد پیشرفت توانست در این ماه به بیش‌از 200 میلیون کاربر برسد. البته همه کاربران آنلاین نیستند اما رکورد بازیکنان آنلاین به صورت همزمان، 8.3 میلیون کاربر است.

برخی دلیل این رشد را تنها به خاطر رایگان بودن آن یا تبلیغات گسترده در برنامه‌های تلویزیونی و توسط افراد مطرح (برای مثال تبلیغ در سریال The Big Bang Theory یا توسط بازیکنان فوتبال) می‌دانند، هرچند این دلایل تاثیر گذارند اما علت اصلی، آن است که بر روی هر دستگاهی قابل نصب و استفاده است، با پشتیبانی از سیستم‌عامل IOS و اندروید، کنسول‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان همچنین نینتندو سویچ و حتی بر روی ویندوز و مکاینتاش ، به سختی مکانی را می‌توان یافت که نتوان در آن‌جا فورتنایت را اجرا کرد.

اما سوال اصلی این است که می‌تواند مخاطبان خود را افزایش دهد یا در صورت کاهش مخاطبان می‌تواند منافع خود را حفظ کند؟ حداقل آن‌ها تلاششان را می‌کنند. وجود جریان ثابت برای حالت limited-time "زمان محدود" که با هدف جذاب‌تر شدن گیم‌پلی ایجاد شد و صرف هزینه 100 میلیون دلاری به‌عنوان جایزه تورنمنت eSports که سال بعد برگذار می‌شود، بخشی از این تلاش‌ها است. توسعه دهندگان این بازی می‌دانند که نمی‌توانند دیگر پیشنهادات خود را ارائه دهند، اما اگر مطمئن باشند استقبال مردم ادامه خواهد داشت، مایل‌اند با پرداخت هزینه‌ای زیاد این‌کار را انجام دهند.


بیشتر بخوانید: گوشی پرچمدار دهمین سالگرد سری Galaxy شش دوربین دارد 


انتهای پیام/

بازی آنلاین Fortnite بیش‌ از 200 میلیون کاربر دارد

برچسب ها: فناوری ، فضای مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار