عبدی: بازیکنان تیم های ملی فوتبال بانوان نیازمند بازیهای تدارکاتی هستند

مشاور فنی تیم‌های ملی فوتبال بانوان گفت: یکی از مهمترین عواملی که باعث رشد و موفقیت بانوان فوتبالیست می شود، برگزاری دیدارهای تدارکاتی در سطح بالا است.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال حسین عبدی مشاور فنی تیم‌ های ملی فوتبال بانوان در خصوص عملکرد تیم ملی ایران در مسابقات کافا گفت: خوشبختانه عملکرد بازیکنان نسبت به تمرینات خوب بود. در بازی اول از تمام بازیکنان جوانی که مقابل ازبکستان بازی کردند، استفاده نکردیم و این باعث شد که تیم ازبکستان و تیم های دیگر تصور کنند ما در سطح قبلی هستیم اما وقتی بازی با ازبکستان شروع شد واقعا سوپرایز شدند و بازی سختی را پشت سر گذاشتند. در واقع تیم ازبکستان تصورش این بود که در سطح تیم‌های افغانستان و قرقیزستان هستیم ولی اکنون تصورشان نسبت به تیم ملی فوتبال بانوان تغییر کرده است. زمانی که تلاش و جنگندگی و تاکتیک پذیری بازیکنان ایران را دیدند دوندگی تیم خود را بالا بردند.
وی ادامه داد: متاسفانه در جریان بازی با ازبکستان بازیکنان به دلیل اشتباهاتی که داور انجام داد نتوانستند آنطور که باید عمل کنند. داور یک پنالتی اشتباه برای ازبکستان گرفت. در کل سوت‌های اشتباه زیادی زد به گونه‌ای که همه معترض بودند. برای ازبکستان یک پنالتی و یک خطا گرفت که در نهایت نتیجه 2 بر یک این دیدار به پایان رسید و فکر می کنم این بازی اگر قضاوت خوبی از سوی داوران رخ می داد نتیجه اش به گونه ای دیگر رقم می خورد. در واقع عملکرد داور کاری کرد که بازی به نفع ازبکستان پیش رفت معتقدم یکی از دلایلی که سطح تیم‌های بانوان خیلی رشد نمی‌کند این است که داوری‌ها در سطوح پایین هم بر کار تیم‌ها خیلی تاثیر مستقیم دارد.
مشاور فنی تیم‌های ملی فوتبال بانوان در ادامه با بیان این موضوع که تیم ملی بانوان ایران روز به روز پیشرفت می‌کند افزود: بازیکنان تیم فوق العاده سخت کوش، گوش به فرمان و با استعداد هستند و فکر می کنم در ماه‌های آینده خیلی از این بهتر هم می‌شوند اما نکته خیلی مهم‌ این است که باید بازیهای تدارکاتی بسیار قوی و مناسبی برای بازیکنان در نظر بگیریم چرا که بازیکنان نیازمند بازیهای دوستانه هستند.
عبدی به مسائلی که فوتبال بانوان برای پیشرفت به آنها نیاز دارند اشاره و بیان کرد: تیم‌های ملی بانوان ابتدا به خودباوری نیاز دارند که به تازگی به این مهم رسیده اند به گونه‌ای که اکنون برابر تیم‌هایی که می‌ترسیدند با قدرت به میدان می‌روند و آنها را تحت فشار قرار می‌دهند. موضوع دوم فراهم کردن بازی‌های دوستانه بیشتر و با تیم‌های بهتر است چون این بازی‌ها به آنها درس‌های بیشماری می‌دهد.
وی دامه داد: امسال اولین بار است که همه تیم‌های بانوان به دور بعد صعود کردند. شاید قبلا این اتفاق نمیفتاد اما امسال به نظرم همه تیم ها، امید صعود به هشت تیم برتر را دارند و این دور از دسترس نیست. حتی برای بعضی از این تیم‌ها تا رفتن جزو چهار تیم برنامه ریزی کرده‌ام و امیدوارم این اتفاق بیفتد.
مشاور فنی تیم های ملی فوتبال گفت: بانوان غیر از سازماندهی و تمریناتی که باید هر روز انجام بدهند، همانطور که اشاره کردم نیازمند بازیهای دوستانه و حضور در تورنمنت های مختلف هستند. یکی از ملزومات آماده سازی و موفقیت تیمها بدون شک بازیهای تدارکاتی است. تیم های بانوان باید خود را با تیم های قوی محک بزنند اما نباید فراموش کنیم نسبت به امکاناتمان باید از بازیکنان انتظار داشته باشیم.
انتهای پیام/

اظهار نظر مشاور فنی تیم‌های ملی فوتبال بانوان درباره تورنمنت کافا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.