نقش محوری حوزه نخبگانی درگره گشایی مسائل ازصنعت تا تقویت سرمایه اجتماعی/ وضعیت امروز از دوره جنگ نحمیلی سخت تر نیستسرپرست استانداری خراسان رضوی گفت:امروز نخبگان و ظرفیت فکری دانشگاهیان می‌تواند در حل بسیاری از مسائل جامعه و در تمام ابعاد ورود یابد.
 
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، قربان میرزایی سرپرست استانداری خراسان رضوی در جلسه شبکه جامع دانشگاه‌ها و مراکز علم و فناوری استان گفت: این هفته پژوهش فرصتی مغتنم است تا از آن در راستای برقراری و تقویت ارتباط نزدیک اساتید، دانشگاهیان با بخش‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و صنعتی بهره برد.

وی با اشاره به نمایشگاه هفته پژوهش که از امروز ۱۲ آذرماه در مشهد برگزار می‌شود،تصریح کرد:با توجه به اینکه مقدورات، امکانات واقداماتی که در این حوزه صورت گرفته مطلوب است، اما در چهلمین سالگرد انقلاب با توجه به شرایط ویژه این کشور و تلاش دشمنان برای آسیب به پشتوانه اصلی نظام که مردم و اعتماد آنان است باید اقدامی ویژه‌تر و گسترده‌تر صورت گیرد.

سرپرست استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه کشور ما از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی همیشه در شرایط خاص بوده اظهار داشت: امروز از آن جهت ویژه است که مهمتر از تحریم و فشار‌های ناشی از آن که مردم ما آن‌ها را همواره داشته اند، استکبار جهانی، اعتماد عمومی و رابطه بین حاکمیت و دولت با مردم را هدف قرار داده تا به نوعی دچار آسیب کند.

میرزایی با بیان اینکه هر چند در جا‌هایی ضعف داشته و ضعیف عمل کرده ایم، اما در بسیاری از موارد این اشکالات بزرگنمایی شده و می‌شود،افزود: امروز نیاز است در یک هم اندیشی و همفکری برای اصلاح نگرش خود و سایر اجزا جامعه، ارتقا بهره وری و تقویت سرمایه‌های اجتماعی و اعتماد عمومی و انگیزه کار وفعالیت، تلاش و اقدام کنیم.

وی وضعیت امروز از شرایط دوره جنگ سخت تر نیست، تصریح کرد: آن روز‌ها همه در کنار هم در یک جبهه و برای یک هدف قرار گرفته و با دشمن می‌جنگیدند که خود رمز موفقیت ما بود و امروز هم باید، چون آن زمان یکپارچه به جای آنکه هم را منکوب و تخطئه کنیم در برابر دشمن ایستاده و از همه داشته‌های خود در نظام مقدس جمهوری اسلامی که برای آن خون‌ها داده شد و ایثارگری‌ها شد با همه وجود دفاع و حراست کنیم.

سرپرست استانداری خراسان رضوی گفت: امروز دانشگاه در حل بسیاری از مسائل می‌تواند کمک کند و در این میان آنچه بیش و پیش از همه اهمیت دارد آنکه با همفکری وتعامل دانشگاهیان و اندیشمندان نسبت به حل بسیاری از مسائل بویژه در حوزه سرمایه اجتماعی که بسترساز اعتماد و همبستگی اجتماعی است، اقدام شود.

یک عزم ملی نیاز است تا گام‌های بزرگی برای حل مسائل برداشته شود

میرزایی افزود:امروز یک عزم ملی نیاز است تا گام‌های بزرگی برای حل مسائل برداشته شود و نمایشگاه و هفته پژوهش فرصتی در این زمینه است و باید به صورت کاربردی برگزار شود تا اثر خود را بر حوزه‌های مختلف داشته باشد.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت وسایل ارتباطی و شبکه‌های اجتماعی گسترده در این زمینه تصریح کرد: دنیای امروز دنیای ارتباطات، اما ما در استفاده از آن دچار ضعف هستیم و گاه همین ابزار را به گونه‌ای استفاده می‌کنیم که نتیجه معکوس می‌دهد و امروز باید در همین روش‌های کاربرد و استفاده از ابزار‌های ارتباطی هم اصلاح و طراحی‌های جدید صورت گیرد که جز با اعتماد به شبکه علمی دانشگاهی و فرهیختگان ممکن نیست.
 
انتهای پیام//آ.ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.