امامی امین مطرح کرد؛

قدرت خرید مردم باید افزایش یابد/ کاهش 4 میلیون لیتری تولید روزانه شیر در کشور

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران از کاهش 4 میلیون لیتری تولید شیر در کشور خبر داد.

قدرت خرید مردم باید افزایش یابد/ کاهش 4 میلیون لیتری تولید روزانه شیر در کشوربه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد امامی امین معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران در دومین جلسه مشترک کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات و کمیته نظارت و بازرسی کارگروه تنظیم بازار که امروز (دوشنبه دوازدهم آذرماه) برگزار شد، اظهار  کرد: در 4 سال اخیر هیچ افزایش قیمتی برای کالاهای اساسی و اقلامی همچون لبنیات و نان نداشتیم که این باعث شده هزینه‌ها تلمبار شود و امسال با یک جهشی در قیمت‌ها مواجه شدیم.

وی افزود: افزیش قیمت در حوزه لبنیات منطقی است، اما این افزایش قیمت در برخی از کالاها خارج از چارچوب بود، به همین دلیل بسیاری از شرکت‌های لبنیاتی متخلف توسط تعزیرات جریمه شدند.

امامی امین گفت: امسال شاهد افزایش قیمت در حوزه بسته‌بندی کالاها و مواد پتروشیمی بودیم که بخشی از این افزایش قیمت‌ها را نمی‌توان به دلیل افزایش مواد اولیه کاهش داد.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران در ادامه بیان کرد: امسال قیمت برخی از کالاها افزایش بسیاری پیدا کرد، به همین دلیل سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران در حال رسیدگی به این افزایش قیمت‌هاست تا بتواند قیمت‌ها را با بازرسی‌ و گشت‌زنی کاهش دهد.

وی گفت: امسال شاهد کاهش 4 میلیون لیتری تولید شیر در کشور بودیم به طوری که در سال گذشته روزانه حدود 12 میلیون شیر تولید می‌شد که همین رقم امسال به 8 میلیون لیتر رسیده است.

امامی امین در پایان تصریح کرد: تولیدکنندگان دوست دارند که مشتریان آن‌ها با آسودگی کامل کالاهای آن‌ها را خریداری کنند و مشکل در سطح معیشت و خریداری مردم است و ما باید تلاش کنیم قدرت خرید مردم را افزایش دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۶ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
دست اختلاسگرا / دزدان / و حقوق نجومی بگیران باید هر چه زودتر کوتاه کنید تا درس عبرتی بشه برای بقیه
آخرین اخبار