ندیدیم، دیدند

نشنال اینترست: ناوشکن ایرانی «سهند» می‌تواند مایه شرمساری نیروی دریایی آمریکا شود

پایگاه آمریکایی «نشنال اینترست» در مطلبی به قابلیت‌های ناوشکن جدید ایران اشاره کرده و آن را چالشی دیگر برای نیروی دریایی آمریکا دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه آمریکایی «نشنال اینترست» در مطلبی نوشت: نیروی دریایی ایران روز شنبه یک ناوشکن جدید داخلی رادارگریز به ناوگان خود اضافه کرد و این ناوشکن جنگی را به همراه سامانه‌های رادارگریز آن به ناوگان نیروی دریایی این کشور در دهانه تنگه هرمز ملحق کرد. تنگه‌ای که از نظر استراتژیک چالشی دیگر برای نیروی دریایی آمریکا محسوب می‌شود.

ناوشکن سهند، اولین نوع جدید از ناوهای جنگی ایران است. دریادار دوم علیرضا شیخی در مصاحبه با تلویزیون دولتی ایران اعلام کرد: این ناوشکن با طراحی جسورانه و خلاقانه و با استفاده از دانش فنی نیروی دریایی ایران ساخته شده است و قابلیت های رادارگریز دارد.

تلویزیون دولتی ایران همچنین اعلام کرد که این ناوشکن قابلیت‌هایی از قبیل عرشه‌ای برای حمل بالگرد، پرتابگرهای اژدر، انواع توپ‌های ضد هوا و ضد سطح، سامانه‌های موشکی سطح به سطح و سطح به هوا دارد.

در ادامه این گزارش آمده است: «رونمایی از این ناوشکن، تازه‌ترین چالش برای کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا در منطقه محسوب می‌شود. در ماه اکتبر سال جاری میلادی، ارتش ایران اعلام کرده بود که برد موشکهای بالستیک زمین به دریای خود را به ۷۰۰ کیلومتر افزایش داده و قادر به هدف قرار دادن هرگونه کشتی در این محدوده خواهد بود.»

نشنال اینترست همچنین با این ادعا که از زمان آغاز ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ، نیروی دریایی ایران ایجاد مزاحمت برای کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا در خلیج فارس را کاهش داده، نوشته است: به دنبال تشدید تنش‌ها در ماه‌های اخیر بر سر آزادی ناوبری در آبراه‌های مهم منطقه، پیشرفت‌های اخیر [ایران] در خلیج فارس تهدیدی بزرگ برای نیروهای نظامی آمریکا محسوب می‌شود.

جوشوا فری، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی نیروی دریایی آمریکا در گفتگو با «تسک اند پرپز» ادعا کرد: ما همچنان به ایجاد و حفظ امنیت و ثبات در منطقه متعهد هستیم و در کنار شرکای خود به حفظ آزادی ناوبری در آبراه‌های بین‌المللی ادامه می‌دهیم.

این پایگاه آمریکایی در بخش پایانی گزارش خود نوشت: «حتی اگر ناوشکن سهند آغازگر تنش میان دو کشور نباشد، نمایش موفقیت‌آمیز قابلیت‌های رادارگریزی این ناو می‌تواند مایه شرمساری نیروی دریایی آمریکا شود؛ زیرا همانطورکه پایگاه اینترنتی «War Zone» در ماه سپتامبر سال جاری میلادی گزارش داد ناو یو.اس.اس زاموالت آمریکا جزء ناوهایی است که در آب‌های آزاد کمترین قابلیت را در زمینه رادارگریزی در اختیار دارد».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۱:۴۵ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
اونایی که نظر دادن انگار درباره ناو جنگی زامولت نشنیدن
United States of America
ناشناس
۱۱:۰۵ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
آیااین ناوشکن پیشرفته و مدرن ایرانی رامیتوان به موشک بالستیک جدیدو ضدکشتی ایرانی نسل نوبا۷۰۰هفتصدکیلومتر پیمایش خارج ازجو و دوباره بازگشت به دریا برای زدن ناوهای دشمن مجهزکرد؟
United States of America
ناشناس
۱۵:۱۳ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
آره
United States of America
ناشناس
۰۰:۳۳ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
روباههای مکاروحیله گر غربی به تعریف وتمجیداز مانمیپردازندمگربه قصد فریب مایاایران هراسی و یاجهت دادن نگاه،حواس مابه سمتی دیگر! همیشه بایددرهمه حال به تعریف وتمجیدشان حسابی مشکوک باشیم و نادیده هاراببینیم.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۰۵ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
وقتی برجامی در کار نیست وقتی امریکا از همه لحاظ ما را تحریم کرده پس چرا خلیچ فارس برای آمریکایی های نحس باز است و با خیال راحت حرکت میکنند.مگر ایران نگفته بود تنگه هرمز را می بندم اگر تحریم ها شکسته نشود ؟؟؟/ پس چرا تنگه هرمز بسته نشد؟؟ امریکا که همه تحریم هایش را بر علیه ایران اجرا کرد.............................
Iran (Islamic Republic of)
ع ف
۲۱:۲۱ ۱۲ آذر ۱۳۹۷
ای کاش برای اثبات قدرت صنایع دفاعی کشور عزیزمان ایران برای دشمنان یکی از موشکهای ناو سهند بسوی هدفی ازمایشی شلیک می شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
موشکهای و اژدرهای استفاده شده از این ناو بارها مورد استفاده قرار گرفته و خودشون می دونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۱۲ آذر ۱۳۹۷
اونا به تمجید و تعریف از ما نمیپردازن مگه از روی سیاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۷ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
این تعریف وتمجیدنیست اظهارضعف وزبونیه
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۹:۰۰ ۱۲ آذر ۱۳۹۷
خدا کنه واقعا بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۱۲ آذر ۱۳۹۷
درود برغیورمردان نیروی دریایی و ج.ا.ا.ایران
آخرین اخبار