سخندان: انتشار بیانیه علیه داوران جالب نیست/ برای قضاوت در جام ملت‌های آسیا آماده هستیم

کمک داوران بین المللی فوتبال ایران گفت: انتشار بیانیه قبل یا پس از هر بازی علیه داوران کار جالبی نیست و به آن‌ها فشار وارد می‌کند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا سخندان، کمک داور فوتبال کشورمان در حاشیه مراسم كلاس اليت داوران ليگ برتری در جمع خبرنگاران بیان کرد: فرصت خوبی پیش آمد تا اعضای کمیته و داوران دور هم جمع شوند و مسائل هفته‌های ابتدایی داوری را بررسی کنند. اشتباهاتی وجود داشته که با برگزاری این کلاس‌ها به دنبال برطرف کردن آن هستند.

او افزود: عملکرد داوران و کمک‌ داوران در این هفته‌ها خوب بوده و درحال بهتر شدن است و امیدوارم در هفته‌های بعد شرایط از اینکه هست، بهتر شود. اینکه باشگاه ها پیش از بازی بر ضد داوران بیانیه می دهند، قشنگ نیست. توانایی داوران ما در سطح آسیا و دنیا مشخص است و می‌بینیم که چه داوران خانم و چه داوران آقا در سطح دنیا مطرح هستند، اما باید به داوران ملی هم این اجازه را بدهند تا آنها هم بتوانند بهتر کار کنند و فشار کمتری به آنها بیاورند.

سخندان ادامه داد: انتشار بیانیه‌ ها قبل یا بعد از بازی کار جالبی نیست و همان طور که به دنبال فیر‌پلی در فوتبال هستیم، باید قبل و پس از آن هم این مسئله رعایت شود تا همه از فوتبال لذت ببرند. انتشار بیانیه ها روی کار داوران بی تاثیر نیست. ما انسان هستیم و فشارها روی داوران جوان تاثیرگذار است و قشنگ نیست. این موضوع دور از انصاف است، چراکه داوران در سرما و گرما تمرینات شان را انجام می دهند تا از نظر ذهنی و جسمی آماده بازی شوند. انسان جایز به خطا کردن است و تا زمانی که یک انسان فوتبال را قضاوت می کند، خطا وجود دارد اما امیدوارم فشارها از روی داوران برداشته شود تا شرایط بهتری را شاهد باشیم.

کمک داور فوتبال کشورمان درباره ورود داوران جوان به لیگ برتر گفت: داوران بزرگی داشتیم که بازنشسته شدند و باید داوران جوان ادامه‌  دهنده راه آنها باشند و می‌بینیم که داوران خوبی هم به جامعه داوری تزریق شدند و فکر می‌کنم داوران خوبی هم در رده‌های پایین‌ تر هستند که لازم است کمیته داوران آنها را هم ببیند و به مراحل بالاتر بیاورد. به هر حال همان‌ طوری که تیم‌ها از بازیکنان جوان استفاده می‌کنند تا آینده فوتبال را تامین کنند، از داوران جوان هم باید استفاده شود تا آینده داوری کشورمان تامین شود.

وی در پایان گفت: پس از جام جهانی روسیه مشخص شد که ما در جام ملت‌ ها حضور داریم و تمرینات خوبی هم انجام دادیم و آماده حضور در این مسابقات هستیم، اما از حالا می‌دانیم جام ملت‌های آسیا بسیار سخت است، مخصوصا که کشورهای عربی فشار زیادی وارد می‌ کنند و ما تجربه این مسئله را در جام ملت‌های سال 2011 داریم. تیم داوری ما برای حضور در جام ملت ها 2019 آماده است و با توجه به اینکه فینال جام ملت‌های 2015 را قضاوت کردیم و هدف ما این است که قضاوت خوبی هم داشته باشیم.


بیشتر بخوانید:

فغانی: عملکردمان در جام جهانی ۲۰۱۸ عامل اصلی کسب جایزه ویژه داوری آسیا است

حسن زاده بهترین فوتسالیست سال آسیا شد/ جایزه ویژه داوری به فغانی و کمک هایش رسید + تصاویر


انتهای پیام/

اظهارات سخندان درباره وضعیت داوری فوتبال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار