طهرانچی گفت: وزیر علوم تعامل خوبی با ما داشته است و به جایگاه بخش غیردولتی واقف هستند و ان شاالله که استیضاح نمی‌شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد در مراسم افتتاحیه نخستین جشنواره انرژی و مواد که صبح امروز در دانشگاه آزاد برگزار شد در جمع خبرنگاران در خصوص استیضاح وزیر علوم اظهار کرد: وزیر علوم تا کنون تعامل بسیار خوبی با ما داشته و از وزرایی هستند که در آموزش عالی به جایگاه بخش غیردولتی واقف هستند و ان شاالله که استیضاح نمی‌شوند. 

وی افزود: در زمینه انرژی و مواد سند بسیار خوبی تنظیم شده و شورای راهبردی نیز تشکیل شده است و افتخار داریم که در برنامه مواد و انرژی با صد‌ها زمینه به رفع چالش‌ها بپردازیم.

وی در ادامه گفت: در زمینه تعامل فناوری سرانه نوآوری نیز تشکیل شده و ساختمان‌های مناسبی در این زمینه اختصاص داده شده همچنین طرح مدرسه مهارت برای دانشجویان آماده شده است.

تغییر چارت دانشگاه آزاد

طهرانچی در خصوص تغییر چارت دانشگاه افزود: نگاه جدیدی در حوزه ستادی به وجود آمده است و نگاه ویژه‌ای به حوزه پزشکی داشته ایم وبرای آموزش و پژوهش تحصیلات تکمیلی معاونتی تاسیس شده است؛ در زمینه علوم انسانی باید عملکرد ویژه‌ای داشته باشیم که در این راستا معاونتی نیز تشکیل شده است و دروس علوم اجتماعی، هنر را اداره می‌کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اظهار کرد: در ادامه حوزه‌ای به نام علوم پایه و مهندسی فنی نیز تشکیل شده و همچنین به حوزه فناوری و نوآوری باید نگاهی ویژه شود خواستار بسترسازی اشتغال برای دانشجویان هستیم؛ به دلیل اینکه مفهوم تکنولوژی ناقص به ایران وارد شده شاهد آن هستیم که دانشگاه نگاه جامعی به فناوری نداشته باشد.

طهرانچی افزود: دلیل اینکه دانشجویان نمی توانند بسترساز اشتغال باشند این است که قرار است کارشناس کل در یک موضوع تربیت کنند و این کارشناس نمی تواند در فضای رو به جلو فعالیت داشته باشد.

وی گفت: جنس علوم انسانی، روش علمی و نوع رویکرد این رشته با رشته های مهندسی متفاوت است، بنابراین باید متفاوت به این حوزه نگاه کرد.

رئیس دانشگاه آزاد تأکید کرد: اگر آموزش و پژوهش مهندسی با علوم انسانی به یک دید مورد توجه قرار گیرد، در حق علوم انسانی جفا کرده ایم.

طهرانچی اظهار کرد: فقدان   یکی از عواملی که باعث شده در زمینه علوم انسانی طرح های تکمیلی بالادستی اجرا نشود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار