جلالی خبر داد؛

دستور لاریجانی به مرکز پژوهش‌ها برای تدوین طرح اصلاح قانون منع بکارگیری بازنشستگان در پی فرمایشات امروز رهبر انقلاب

رئیس مرکز پژوهش های مجلس از دستور لاریجانی به این مرکز برای تدوین طرح اصلاح قانون منع بکارگیری بازنشستگان در پی فرمایشات امروز مقام معظم رهبری خبر داد.


دستور لاریجانی به مرکز پژوهش‌ها برای تدوین طرح اصلاح قانون منع بکارگیری بازنشستگان در پی فرمایشات امروز رهبریبه گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خانه ملت؛ کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش های مجلس با بیان اینکه در پی فرمایشات امروز مقام معظم رهبری در درس خارج فقه در مورد قانون منع بکارگیری بازنشستگان دکتر لاریجانی ملاحظات معظم له برای اصلاح قانون را به بنده به عنوان رئیس مرکز پژوهش های مجلس اعلام کردند، گفت: بر این اساس مقرر شد با همکاری جمعی از نمایندگان، کارشناسان، پژوهشگران و معاون قوانین مجلس طرحی را جهت اصلاح قانون مطابق با نظر مقام معظم رهبری تدوین و آماده کنیم.

بیشتر بخوانید: اجرای قانون بازنشستگان راه را برای جوانان می‌گشاید+ فیلم

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از معظم له برای اظهار محبت نسبت به اصل قانون تشکر و سپاسگزاری می کنیم، افزود: ایشان قانون را امری لازم و ضروری جهت اینکه جوانان و نیروهای تازه نفس جدید وارد عرصه مدیریتی کشور شوند دانستند ضمن اینکه ایشان فرمودند که این قانون باید به طور کامل اجرا شده و نباید معطل بماند و تاکنون نیز به خوبی اجرا شده است.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بنابراین ما بررسی نکات و ملاحظاتی که مقام معظم رهبری داشتند را هر چه سریع تر در دستور کار گروه کارشناسی قرار می دهیم و ان شاء الله آن را به مجلس و کمیسیون تخصصی ارائه خواهیم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
باهر
۱۱:۲۰ ۱۴ آذر ۱۳۹۷
ازنظرمن بجای قانون بازنشستگی باید قانون شایسته سالاری نوشته وتصویب واجرا شود وهرکس طبق این قانون شایسته سالاری، شرایط شایستگی را داشت چه پیر باشد وچه جوان ،عادلانه وبدون پارتی بازی وطبق طی کردن سلسله مراتب اداری وداشتن مدرک تحصیلی معتبر وتجربه وسابقه کارمفید وموثروگذراندن دوره های آموزشی ضمن خدمت ومرتبط با شغل درسیستم اداری ارتقاء یابدتا تواناییهای لازم را برای خدمت به مردم را داشته باشدوبتواند از عهده وظایف آن سمت سازمانی برآید وافراد زیر دست را عادلانه وباتوجه به شایستگیهایی که دارند بکار گیردتا اوضاع مملکت توسط افراد شایسته ، سامان یابد.این در واقع اصلاح نظام مدیریتی کشور هست که ریشه تمام خوشبختیها خواهد بودوتا این امرقانونمند نشود وبراجرای دقیق آن، نظارت کافی هم نشود هیچ چیز اصلاح ودرست نمیشودچون تاکنون هرچه اصلاح انجام شده مبارزه با معلول ها بوده نه علت اصلی که همان برپا کردن نظام شایسته ساالاری در نظام اداری مملکت هست.پس ما باید قانون نظام شایسته سالاری داشته باشیم وهرکس شایسته واقعی هست چه مسن باشد وچه جوان بتواند به کشور خود خدمت کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۱۴ آذر ۱۳۹۷
هر بازنشسته ای اگر واقعا مسلمان باشد و به سفارش حضرت علی آنچه برای خودش و فرزندانش می پسندد برای دیگران هم بپسندد و شرایط بیکاری گسترده جوانان و رکود اقتصادی حاکم بر جامعه و ورشکستگی کارخانه جات و واحدهای تولیدی و خدماتی به علت گرانی ارز در کشور را ببیند و درک کند هیچ گاه درخواست کار مجدد در یک وزارتخانه یا ارگان دولتی نمی دهد . چون میداند با درخواست کار مجدد خود ، فرصت کار و اشتغال را از دست یک جوان میگیرد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۱۴ آذر ۱۳۹۷
کارمندی که با حقوق بازنشستگی از پس مخارج زندگیش بر نمیاد را هم در نظر بگیرید........مدیران بازشسته چند ده برابر کارمندا حقوق گرفتن .....اینا چون برا رضای خدا کار میکنن بهشون حقوق ندین.............زکات مدیریت چندین ساله مجانی کار کردنه............ اینا یه استخاره بکنن اگه خوب اومد..............بیاین خداوکیلی این اخر عمریه رو برا خدا کار کنن .............. چرا ا ینقد بر این دنیای فانی تو سرتون میزنین..................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۵ ۱۴ آذر ۱۳۹۷
مجلس محترم یک ماه از اجرای قانون هنوز نگذشته است.آنقدر توجه نمایندگان به همه جوانب قانون نیست که رهبری باید پس از چند روز از اجرای قانون پیشنهاد اصلاح بدهند مرکز پژههشهای مجلس کجاست ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۴ ۱۴ آذر ۱۳۹۷
متاسفیم که قانون به این خوبی را به بهانه های مختلف صرفا برای برگردان یک عدهای خاص دستکاری می کنید.تحت فشاراین وآن چه کارهایی که نمی کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۹ ۱۴ آذر ۱۳۹۷
بهترین اصلاح ، اجرای قانون است و سپردن کار به دست نیروهای جوان . هیچ کس منحصر بفرد نیست . اگر استثنائی وجود داشبه باشد می تواند کار را تحویل بدهد به عنوان مشاور به کار گرفته شود .
Iran (Islamic Republic of)
حسنا
۰۸:۴۵ ۱۴ آذر ۱۳۹۷
شما ببخشید جناب قانون شناس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۱۴ آذر ۱۳۹۷
اگه بازنشستگان واقعا به دنبال خدمت به کشور هستند می توانند به شکل رایگان این تجربیات را در اختیار مدیران جوان قرار دهند نه اینکه هر بازنشسته ای دوباره بخواهد در ارگان های دولتی مشغول به کار شود هم حقوق بگیرد هم فرصت اشتغال را از دست یک جوان بیکار بگیرد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
از مجلس درخواست داریم که لطفن خواهشن خلل و فرجه و راههای دور زدن قانونو ببندن البته رهبری معظم خیلی بموقع به کمک قانون اومدن و حالا حجت بر مجلس تمام هست باید تمام سوراخ سمبه هارو ببنده و بهانه نباشه تبصره کارو خراب میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
خب پس
از فردا همه بازنشسته ها مورد استثنای این قانون میشن
تعریف بازنشسته در ایران با همه جای دنیا فرق داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
ای کاش شامل مجلس هیات وزیران هم بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
هرکس بازنشست شدبایدبرنداگرنروندخاین به مملکت هستندولی جای جوانانم بایدباعدالت باشه نه پارتی بازی
Iran (Islamic Republic of)
حمزه
۱۹:۱۰ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
هزاران درود بر رهبر عزیز که در این شرایط حساس راه برون رفت را ارائه دادند.البته در صورتی که مجلس قانون را به بهترین حالت اصلاح کنند.
واقعا استفاده از مدیران تحصیلکرده و باسابقه و ارزشمند برای کشور در حال توسعه مثل ایران بسیار حیاتی و اساسی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
باید زودتر این قانون اجرا بشه
Iran (Islamic Republic of)
علی۳۱۳
۱۹:۰۲ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
مجلس هر قانونی که وضع میکند یه راه برای رخنه در آن قانون پیدا میکند وقتی قانون استثنا قائل بشه بدرستی اجرا نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
برای اجرا هم دقیق نظارت بشه
اصلاحیه بند الف ماده ۱۰۳ قانون بازنشستی مصوب مجلس را بعضی دانشگاهها اجرا نمیکنن میگن برا هر کسی که دیوان شکایت کنه و رای دیوان را بگیره اجرا میکنیم خودشون هم میدونن رای دیوان به نفع کارمنده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
قانون بدون استثنا باید اجراشود
Iran (Islamic Republic of)
ن
۱۵:۵۰ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
از اقای لاریجانی هم تقاضا داریم دلار 5700 تومانی را از لایحه پیشنهادی دولت حذف کند. بخدا کمر مردم زیر فشار خم شده
Netherlands
محمد
۱۵:۵۰ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
همواره کاملترین وبهترین وتمام کننده ترین حرف ونطر متعلق به رهبریست، رهبر عزیز متاسفانه مسولین به اندرجه از صداقت وشعور نرسیده اند که مستقلا وبدن کسب نطر ازشما قدم درستی بردارند لدا مارا لخود وا مگذار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
بله کاملا درست است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
خداوندا رهبر عزیزمان را در پناه خودت محفوظ بدار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
تا زمانیکه پارتی بازیو تبعیض است جایی برای جوانان شایسته بیکار باسواد در بدنه دولت نیست.
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۸:۴۷ ۱۴ آذر ۱۳۹۷
جوان شایسته هیچ وقت بیکار نمی ماند اونهایی که بیکار هستند حتما یه مشکلی دارند
Iran (Islamic Republic of)
masoud
۱۴:۱۴ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
ای کاش این قانون شامل همه ارگانها ی دولتی بشه
United States of America
ناشناس
۱۴:۱۰ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
خدا سایه رهبرمونو رو سر هممون حفظ کنه جانم فدایت رهبرعزیزم
آخرین اخبار