ظریف:

آمریکا با تمسخر قطعنامه ۲۲۳۱، عدم پایبندی به تعهداتش را پنهان نکند

وزیر خارجه ایران به بیانیه نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران درباره قطعنامه تأییدکننده توافق هسته‌ای برجام واکنش نشان داد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران امروز سه‌شنبه 13 آذر ماه از بیانیه ماه پیش «برایان هوک»، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران برای نشان دادن اعتراف آمریکایی‌ها به عدم ممنوعیت آزمایش‌های موشکی ایران در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت استفاده کرد.

ظریف در توئیتر نوشت: «تمسخر قطعنامه شورای امنیت شکست، در اجرای اجرای تعهدات [توسط آمریکا] و پاسخگو کردن آمریکا بابت عدم پایبندی را پنهان نخواهد کرد، به ویژه هنگامی که آمریکا اعتراف می‌کند که قطعنامه ۲۲۳۱ ممنوعیتی برای توانمندی‌های ایران در زمینه بازداری قائل نمی‌شود. به جای تضعیف [قطعنامه] ۲۲۳۱، بهتر است به سمت پایبندی به آن حرکت کرد.»

آمریکا با تمسخر قطعنامه ۲۲۳۱ عدم پایبندی به تعهداتش را پنهان نکند

قطعنامه ۲۲۳۱ تیرماه سال ۱۳۹۴ برای تأیید توافق هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+۵ به تصویب اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد رسید.

هوک در بیانیه‌ای در تاریخ ۲۰ سپتامبر نوشته بود: «قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت که رسماً توافق هسته‌ای ایران را تأیید و قطعنامه ۱۹۲۰ را لغو کرد حاوی لحنی منحرف است و خبری خوش برای ایرانی‌هایی محسوب می‌شود که سرسختانه برای آن لابی کردند.»

هوک در ادامه این بیانیه آورده است: «همان‌طور که در این قطعنامه آمده، از ایران صرفاً می‌خواهد هیچ فعالیتی مرتبط با موشک‌های بالستیک دارای قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای انجام ندهد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۸:۱۸ ۱۴ آذر ۱۳۹۷
ما هیچوقت به آمریکا خوشبین نبودیم و نیستیم
Iran (Islamic Republic of)
عقل کل
۲۳:۳۱ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
یجوری این آمریکایی ها در مورد قطعنامه های شورای امنیت بر علیه ایران صحبت میکنند انگار ما به قطعنامه های شورای امنیت رای موافق دادیم یا بندهای آن را تنظیم کردیم خودتان و همدستانتان آن را تنظیم و تصویب کردید فراموش نکنید
آخرین اخبار