عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی:

کنگره قلب بیمارستان رضوی فرصتی برای ارائه دستاورد‌های جدید /جایگاه پزشکی کشور در سطح جهانی بی‌نظیر است

کنگره قلب بیمارستان رضوی فرصتی برای ارائه دستاورد‌های جدید پزشکی کشور است/جایگاه پزشکی کشور در سطح جهانی بی‌نظیر استنماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی گفت:کنگره بین‌المللی پزشکان قلب ایران و اروپا فرصتی برای ارائه دستاورد‌های جدید پزشکی متخصصان کشور است.
 
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، بهروز بنیادی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری دومین کنگره بین‌المللی پزشکان قلب ایران و اروپا در بیمارستان رضوی مشهد گفت: افزایش ارتباطات کشور با مجامع بین‌المللی در مباحث علمی و دانشگاهی، در نحوه درمان، آشنایی با آخرین متد‌های درمان در بخش‌های جراحی و بحث درمان‌های حمایتی اثرگذار خواهد بود.

وی با بیان اینکه این کنگره فرصتی برای ارائه دستاورد‌های جدید پزشکی متخصصان کشور است تصریح کرد: تبادل نظر استادان کشور با مجامع بین‌المللی موجب کشف روش‌های جدید علمی و انتقال تجربیات متخصصان ایرانی به استادان کشور‌های حاضر در این کنگره می‌شود و این امر همچون گذشته بسیار مفید خواهد بود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تقدیر از نگاه خاص آستان قدس رضوی به مقوله سلامت کودکان گفت: وجود یک کودک مبتلا به بیماری قلبی یا هر بیماری دیگری در هر خانواده‌ای، منجر به آسیب‌های اقتصادی و روحی بسیاری در آن خانواده می‌شود.

بنیادی افزود: مجموعه آستان قدس رضوی با شناسایی این خانواده‌ها که به‌طور معمول دارای مشکلات اقتصادی نیز هستند و حمایت در حوزه درمان فرزندان آنان در یک بازه زمانی، می‌تواند قدم بسیار اثرگذار و غیرقابل مقایسه‌ای در این مسیر بردارد.

وی راه‌اندازی باغ اردوگاه خاتون ویژه بانوان از سوی مجموعه آستان قدس رضوی در مشهد را نیز حرکتی خوب و سازنده دانست و  تصریح کرد: پیش قدمی این مجموعه بزرگ موقوفاتی در حوزه بانوان، موجب افزایش منزلت و جایگاه زنان در کشور می‌شود و برخی دیدگاه‌ها را در جامعه اصلاح می‌کند.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری نیز روی ارتقای شأن خانواده و کمک به ثبات بنیان خانواده در کشور تأکید بسیاری دارند گفت: بیش از پیش باید در این موضوع ورود پیدا کرد.

عوامل اثرگذار در بروز بیماری‌های قلبی کودکان

بنیادی با بیان اینکه بروز بیماری‌های قلبی- عروقی در کودکان به عوامل متعددی بستگی دارد و در دو گروه مادرزادی و اکتسابی تقسیم‌بندی می‌شود افزود: عوامل محیطی مانند مصرف سیگار و الکل، آلودگی هوا و همچنین عوامل ژنتیکی مانند ازدواج‌های فامیلی موجب بروز بیماری‌های مادرزادی قلب و عروق در جنین و تولد نوزاد بیمار می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه به ازای هر چهار هزار تولد زنده در جهان، یک نوزاد ممکن است مبتلا به بیماری‌های قلبی مادرزادی شود تصریح کرد: بیماری‌های اکتسابی قلب و عروق در کودکان اغلب در اثر عفونت‌هایی که کودکان در سنین بالاتر به آن‌ها مبتلا می‌شوند، بروز پیدا می‌کند. به طور نمونه، گلودرد‌های چرکی کودکان اگر درست درمان نشود، منجر به بیماری روماتیسم قلبی در سنین بالاتر می‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در خصوص برنامه‌های مجلس برای کاهش شیوع بیماری‌های قلبی- عروقی گفت:کمسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی سیاستگزاری‌ها را به‌صورت کلی انجام می‌دهد و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور به عنوان مجری در مباحث پیشگیری، درمان، فراهم کردن امکانات و نحوه پوشش بیمه‌ای وارد می‌شود.

دومین کنگره پزشکان قلب ایران و اروپا در دو زمینه بسیار مهم اعم از بیماری‌های مادرزادی، ساختمانی و دریچه‌ای و همچنین بیماری‌های انسداد مزمن عروق از ۱۴ تا ۱۷ آذر ۱۳۹۷ در بیمارستان فوق تخصصی رضوی وابسته به آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.
 
انتهای پیام//ج.ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.