دیوارنگاره زنان حماسه‌ساز در استان مرکزی رونمایی شد

دبیر کمیته اجلاس بانوان کنگره نقش ملی حضرت امام خمینی(ره) و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی گفت: دیوارنگاره زنان حماسه‌ساز در استان مرکزی رونمایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، راضیه مجاوری پیش از ظهر امروز در حاشیه رونمایی از دیوارنگاره زنان حماسه‌ساز در دبیرستان معصومیه اراک در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این راستا گفت: به طور کلی در پنج شهرستان مختلف در سطح استان مرکزی اقدام به نقاشی و اجرای این طرح‌های مربوط به این دیوارنگاره‌ها در مدارس مختلف شده است که تا امروز هم با موفقیت اقدامات لازم در این راستا پیش رفته است.

دبیر کمیته اجلاس بانوان کنگره نقش ملی حضرت امام خمینی (ره) و 6200 شهید استان مرکزی افزود: برنامه‌های مختلفی به عنوان پیش‌برنامه‌های  اجلاس کمیته بانوان کنگره ملی نقش امام(ره) در دفاع مقدس و 6200 شهید استان مرکزی تدوین و در نظر گرفته شده است که یکی از این برنامه‌ها همین طرح بوده است.

وی تصریح کرد: با اجرای چنین برنامه‌هایی در تلاش هستیم تا با معرفی الگوهای زن فعال در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تجربیات مهم و ارزنده آنها را به عنوان الگوی موفق و برتر برای مخاطبان خود یعنی نسل سوم و چهارم، جوانان و نوجوانان جامعه تشریح و تبیین کنیم.

دبیر اجرایی طرح بانوی مقاومت اضافه کرد: رویکرد حضور در مدارس استان، معرفی هویت قشر مهمی از مردم است که با تفکر خود موفق شدند تا در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقش‌آفرینی کنند و در این عرضه به صورت ویژه نقش‌آفرین باشند.

مجاوری عنوان کرد: از سویی تلاش داشتیم تا دانش‌آموزان با الهام گرفتن از تجربیات بانوان انقلابی استان در طول انقلاب اسلامی و دفاع از انقلاب، بتوانند هویت امروز خود را شناخته و در راستای صیانت و مراقبت و حفظ آن گام بردارند.

وی خاطرنشان کرد: بی شک با شناخت درست از هویت و فرهنگ متاعلی زمینه‌ای فراهم می‌شود تا مؤلفه مقاومت در مقاطع مختلف زندگی دانش‌آموزان نهادینه شده و جاری باشد.

دبیر کمیته اجلاس بانوان کنگره نقش ملی حضرت امام خمینی(ره) و 6200 شهید استان مرکزی با اشاره به نقش زنان در طول دفاع مقدس گفت: هر چند در طول تاریخ بیشتر بر جنبه‌های عاطفی و احساسی زنان تکیه و تاکید شده ولی بانوان قهرمان و حماسه‌ساز ایران اسلامی در طول دوران باشکوه دفاع مقدس دلیرانه و غیورانه افتخارآفرینان عرصه‌های دفاع بودند و به جهانیان نشان دادند که در راه آرمان و عقیده خویش حاضرند از عواطف و احساسات خود چشم‌پوشی کنند و تا هدیه عزیزترینشان در راه خدا و انقلاب اسلامی و جانفشانی خود ایستادگی کنند.

مجاوری اضافه کرد: عشق به اسلام و میهن سبب شده بود بانوان جامعه ما به مصلحت نظام و اعتلای انقلاب اسلامی اندیشیده و در طول هشت سال دفاع مقدس با پیروی از مکتب عاشورا و پیام‌رسان آن حماسه بزرگ یعنی حضرت زینب کبری(س) حماسه‌های فراموش نشدنی بیافرینند.

انتهای پیام/ب

رونمایی دیوارنگاره زنان حماسه‌ساز در استان مرکزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.