رئیس اورژانس تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد،

آماده‌باش اورژانس در میادین پایتخت در روزهای آلوده/ مصرف موادغذایی با خاصیت آنتی‌اکسیدانی را فراموش نکنید

صابریان به بیان چند نکته کلیدی برای مقابله شهروندان با عوارض هوای آلوده پرداخت.

پیمان صابریان رئیس اورژانس تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در هنگام بروز آلودگی هوا گروه‌های حساس قبيل سالمندان، كودكان، مادران باردار و افرادی كه دارای بيماری زمينه‌ای هستند از حضور در مناطق پر تردد و مركزی شهر كه آلودگی هوای بيشتری وجود دارد، اجتناب كنند.

صابريان اظهار کرد: شهروندان حتماً از ماسک‌ها‌ی مخصوص جهت جلوگيری از استنشاق هوای آلوده استفاده كنند.

رئيس اورژانس تهران گفت: شهروندان در این روزها از انجام فعالیت‌های فیزیکی و ورزشی(پياده روی)در هوای آزاد پرهیز نمایند و  مايعات فراوان مخصوصاً شير بيشتر مصرف كنند.

وی  ضمن اشاره به این موضوع که  بخش عمده‌ای از آلاینده‌های هوا، اکسیدان‌ها هستند و با ورود به بدن، رادیکال‌های آزاد تولید می‌کنند، بیان کرد: پیشنهاد می شود افراد از مواد غذایی با خاصیت آنتی اکسیدانی استفاده نمایند.

موادی برای خنثی سازی  اثرات سوء آلاینده‌ها 

وی گفت: استفاده از انواع میوه‌ها و سبزی‌ها به خصوص میوه‌هایی که ویتامین A,E,C دارند، می‌تواند بخشی از اثرات سوء آلاینده‌ها را خنثی کند.

صابريان افزود: آمبولانس‌ها و اتوبوس آمبولانس‌های اورژانس ١١٥ تهران در ميدان‌های پايتخت جهت خدمات رسانی به صورت آماده‌باش هستند و شهروندان می‌ توانند در صورت بروز هرگونه مشكل به اكيپ‌های مستقر برای رفع مشكل مراجعه كنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار