۴۳۰ هکتار عملیات جنگل‌کاری اقتصادی درسلسله اجرا شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از اجرای۴۳۰ هکتار عملیات جنگل‌کاری اقتصادی در شهرستان سلسله خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ شیرزاد نجفی ،مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از اجرای۴۳۰ هکتار عملیات جنگل‌کاری اقتصادی در شهرستان سلسله خبر داد.

شیرزاد نجفی از اجرایی شدن عملیات آبخیزداری همچون بند سنگی ملاتی به حجم ۲۴۵۰ مترمکعب و بند گابیونی به حجم ۶۰۰ متر مکعب در حوزه سیف‌آباد شهرستان الشتر خبر داد.

وی با اشاره به این‌که ساخت و تکمیل طرح های آبخیزداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در کل استان در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: عملیات مکانیکی و بیولوژیکی حوزه سیف‌آباد شهرستان الشتر، با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و پانصد و پنجاه میلیون تومان در حال ساخت است.

نجفی به پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصدی این طرح‌ها اشاره کرد و گفت: حجم این بند‌ها در مجموع ۳۰۵۰ متر مکعب بوده که از اوایل مهرماه امسال آغاز شده است.

وی تصریح کرد: در این طرح  اهدافی، چون جلوگیری از سیلاب، فرسایش خاک، اخذ رسوب، آبدهی چشمه‌ها و قنوات زیردست، جمع‌آوری آب‌های فصلی، تغذیه سفره‌های آب‌های زیرزمینی و... دنبال می‌شود.

این مسئول گریزی به دیگر عملیات بیولوژیک، اعم از چاله‌کنی و کپه‌کاری در این حوزه زد و تصریح  کرد: عملیات کپه‌کاری مراتع با ۱۵۰ هکتار، عملیات جنگل‌کاری اقتصادی با ۴۳۰ هکتار، قرق با ۴۰۰ هکتار و نهال‌کاری با ۷ هکتار در حال اجراست.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با بیان این‌که، پیشرفت فیزیکی عملیات کپه‌کاری صددرصد بوده است،افزود: در آینده نزدیک شاهد بهره‌برداری از این طرح‌ها خواهیم بود.

انتهای پیام/ب

اجرای۴۳۰ هکتار عملیات جنگل‌کاری اقتصادی در شهرستان سلسله

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.