زندگی نامه شهید اسدالله چیچکلوی قشونی

گوشه‌ای از زندگی نامه شهید اسدالله چیچکلوی قشونی یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است. شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است.
شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست بلکه انتخاب آزادانه و آگاهانه و خلوت عاشق و معشوق است.

شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهید اسدالله چیچکلوی قشونی یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را بخوانید:

فرازی از زندگینامه شهید:
شهید اسدالله چیچکلوی قشونی در مورخه ۱۳۳۶ در شهرستان ارومیه به دنیا آمد. پس از گذراندن دوران کودکی، در سن هشت سالگی پدر خود را از دست داد و، چون پسر بزرگتر خانواده بود، مسؤولیت بزرگی متوجه وی شد و در حالی که او در این سن به محبت پدر و الگو گرفتن از وی نیاز داشت، می‌بایست که خود، نقش پدر را ایفا نماید. او در مدرسه ثبت نام کرد و به تحصیل خود ادامه داد. ضمن تحصیل از انجام فرایض دینی غافل نبود و تمام اعضای خانواده را به نماز خواندن و شناخت اسلام دعوت می‌کرد. در سال ۱۳۵۷ او دیپلم خود را گرفت و به خدمت سربازی رفت. وی اکثراً از پادگان فرار می‌کرد و به صف تظاهرکنندگان می‌پیوست و حتی روزی در پادگان به علت پخش اعلامیه بر علیه رژیم طاغوت دستگیر شده بود و سپس به سبب پاره کردن و سوزاندن عکس شاه به زندان روانه شد که بعد از پیروزی انقلاب آزاد گردید.
بعد از اتمام خدمت، وارد دانشگاه شد و در آنجا نیز به فعالیت خود ادامه داد و زمانی که به علت انقلاب فرهنگی، دانشگاه‌ها بسته شد، او به ارومیه برگشت و مدتی در فرمانداری، شرکت تعاونی بنیاد مسکن به عنوان عضو فنی اجرائی و نقشه کشی بنیاد انجام وظیفه نمود. مدتی در ماکو و خوی سرپرست بنیاد مسکن شد و دوباره به بنیاد مسکن ارومیه بازگشت و به جهت شدت علاقه‌ای که به جبهه‌ها داشت، عازم جبهه شد و در نبرد با صدامیان کافر حماسه‌ها آفرید.
سرانجام در مورخه ۱۳۶۲/۸/۲۷ در منطقه حاج عمران عراق، بر اثر اصابت ترکش، شهید شد و دعوت حق را لبیک گفت.
روحش شاد و یادش گرامی باد

انتهای پیام/

بیوگرافی شهید اسدالله چیچکلوی قشونی

 

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.