فوق تخصص جراحی قلب و عروق:

اطلاع رسانی مهم‌ترین عامل پیشگیری از بیماری‌های قلبی است/برای تهیه دارو‌های درمانی هزینه‌های زیادی می‌شود

اطلاع رسانی مهم‌ترین عامل پیشگیری از بیماری‌های قلبی است/برای تهیه دارو‌های درمانی هزینه‌های زیادی می‌شودفوق تخصص جراحی قلب و عروق گفت:در کنگره‌ها معمولا فقط به مقوله درمان بیماری‌های قلبی می‌پردازند.
 
به گزارش خبرنگارگروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، بلوریان فوق تخصص جراحی قلب و عروق در حاشیه کنگره بین المللی قلب ایران و اروپا که در مشهد در حال برگزاری است گفت: تا کنون ٣٠٠مقاله در زمینه درمان بیماری های قلبی مطرح شده اما مقاله‌ای درباره پیشگیری بیماری های قلبی در همایش های بین المللی قلب مطرح نشده است.

وی با اشاره به اینکه برای تهیه دارو‌های درمانی هزینه‌های زیادی می‌شود تصریح کرد: برای پیشگیری از بیماری هزینه‌ای زیادی پرداخته نمی‌شود زیرا در این صورت بیماران قلبی کمتر می‌شوند و دارو‌ها در دست کارخانه می‌ماند و درآمدی حاصل نمی‌شود.

فوق تخصص جراحی قلب و عروق گفت: بنابراین کسی درمورد پیشگیری از بیماری‌ها تحقیق‌های زیادی نمی‌کنند و اطلاع رسانی زیادی هم انجام نمی‌شود.

بلوریان افزود: پس از ٣٣سال تجربه در این زمینه و شرکت در ده‌ها کنگره این مسئله را به عنوان یک چالش در کنگره‌ها و در زمینه اطلاع رسانی می‌دانم، حتی در کنگره‌های خارج از کشور نیز این مشکل دیده می‌شود.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود مدیران اجرایی این کنگره‌ها در پی این باشند محققین و کسانی که تمایل به شرکت و سخنرانی در این کنگره‌ها دارند را ترغیب کنند تا در ارتباط با پیشگیری از بیماری‌های قلبی هم مقاله‌ای ارائه بدهند.

فوق تخصص جراحی قلب و عروق در رابطه با راه‌های پیشگیری گفت: تغییر تغذیه و الگوی طرح زندگی، پرهیز از استرس و تغییر شغل می‌توانیم مداخله کنیم و اطلاع رسانی کنیم تا شاهد کاهش این بیماری‌ها در کشورمان باشیم.

اطلاع رسانی رسانه ها، دولت و متولیان سلامت نقش جدی در پیشگیری

بلوریان افزود: باید مردم را ترغیب به استفاده کمتر از گوشت قرمز کنیم و باعث شویم فعالیت فیزیکی را مانند غذا خوردن در زندگی خود بگنجانند و بسیاری از مسائل دیگر که خود مردم اطلاع دارند، اما باید متولیان سلامت و رسانه‌ها مدام در حال بیان این موارد باشند تا در الگو و طرح زندگی مردم وارد شود.

وی با اشاره به اینکه قسمت زیادی از رسانه‌ها در اختیار دولت هست ادامه داد: دولت با اطلاع رسانی می‌تواند علاوه بر کاهش بیماری‌ها هزینه‌های گزافی که برای درمان این بیماری‌ها می‌پردازد را کاهش دهد.

فوق تخصص جراحی قلب و عروق گفت: ورزش در برنامه روزانه قرار بگیرد، الگوی تغذیه‌ای که داریم باید کاملا فراموش شود، فردی که مشکل قلبی دارد بایستی غذا‌های سنتی ایرانی را کنار بگذارد که تمام این‌ها با کمک اطلاع رسانی‌های جدی و استفاده از روش‌های تاثیر گذار قابل تحقق است.
 
انتهای پیام//آ.ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.