درخواست پلیس فرانسه از مغازه‌داران شانزلیزه برای تعطیل کردن کار خود در روز شنبه

پلیس فرانسه از ترس وارد آمدن خسارت به اماکن واقع در خیابان شانزلیزه پاریس در پی ادامه اعتراضات، از صاحبان مغازه و رستوران‌های این خیابان خواست شنبه محل کار خود را تعطیل کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، پلیس فرانسه با ارسال یادداشتی از صاحبان مغازه و رستوران‌ها در خیابان شانزلیزه پاریس خواست به منظور جلوگیری از خسارات وارده بر اثر خشونت احتمالی «جلیقه زردها» در تجمعات و اعتراضات روز شنبه، محل کار خود را تعطیل کنند.

این خبر در پی آن منتشر شد که روز 13 آذر ماه، در پی تشدید اعتراضات به سیاست‌های اقتصادی پاریس، دولت فرانسه اعلام کرد افزایش مالیات بر سوخت را به مدت شش ماه به تعویق می‌اندازد. در همین حال معترضان اعلام کردند دست از اعتراضات خود نخواهد کشید و شنبه آتی بار دیگر به خیابان‌ها خواهند آمد.

شایان ذکر است، سیاست‌های اقتصادی امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، با اعتراضات زیادی در این کشور مواجه شده است. در آخرین نمونه از اینگونه اعتراضات، گروهی از معترضان فرانسوی از روز ۱۷ نوامبر (۲۶ آبان) با پوشیدن جلیقه‌های‌ زردرنگ به خیابان‌ها آمدند و اعتراض خود را به این سیاست‌ها نشان دادند.

این جنبش اعتراضی که به جنبش «جلیقه‌زرد‌ها» معروف شد، با بستن جاده‌ها و مسدود کردن خیابان‌ها، دولت فرانسه را در مقابل نوعی از بحران قرار داد که به گفته رسانه‌های فرانسوی در تاریخ این کشور بی‌سابقه است.

در درگیری‌ها روز‌های گذشته در پاریس، صد‌ها نفر از معترضان مجروح و همچنین بیش از صد نفر نیز بازداشت شده‌اند.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: فرانسه ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار