فعالیت ۲ هزار و ۱۷۸ تعاونی در سیستان و بلوچستان

معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: دو هزار و ۱۷۸ تعاونی در سیستان و بلوچستان فعال هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، و به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان؛ اله نظر شه بخش با اشاره به اینکه از این تعداد، ۱۱۷ تعاونی مرزنشین هستند، افزود: مابقی در ۳ گرایش خدماتی، تولیدی و توزیعی در سطح استان فعالیت می‌کنند.

وی در خصوص فعالیت تعاونی‌های مرزنشین سیستان و بلوچستان گفت: ۲۳۸ هزار خانوار بالغ بر ۷۸۶ هزار نفر مرزنشین در استان زیر پوشش این تعاونی‌ها قرار دارند.

معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: ۲۱ میلیون و ۵۹۳ هزار دلار صادرات غیر نفتی از ابتدای امسال تاکنون از طریق تعاونی‌های مرزنشین سیستان و بلوچستان انجام شده است.

شه بخش میزان واردات انجام شده توسط شرکت‌های تعاونی مرزنشین سیستان و بلوچستان را در این مدت ۴ میلیون و ۶۷۴ هزار دلار کالا مانند برنج، چای، شکر، انبه و موز بیان کرد.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح روستا تعاون به منظور توانمندسازی روستاییان و ایجاد شغل با توجه به مزیت‌ها و قابلیت‌های هر منطقه گفت: ۹۲ شرکت تعاونی در این راستا در نقاط مختلف روستایی استان تشکیل و فعالسازی شده است.

معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همچنین از انجام ۳ هزار و ۶۷۵ مشاوره توانمندسازی و ایجاد بستر اشتغال برای کارجویان بخش تعاون سیستان و بلوچستان در طی ۸ ماهه گذشته از سال جاری خبر داد.

انتهای پیام/پ

شرکت‌های تعاونی مرزنشین سیستان و بلوچستان

برچسب ها: استانداری ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار