مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از تصویب ۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای احیا و مرمت آثار تاریخی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،جلیل جباری مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در بازدید  از بافت‌های قدیمی و اثار تاریخی ارومیه گفت:سال گذشته برای مرمت و بازسازی 110 بنای تاریخی در شهرستان های ارومیه ،ماکو و خوی بیش از 120 میلیارد ریال هزینه شده است.
 
مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی ادامه داد:در سال جاری نیز  برای احیا،مرمت و بازسازی بناهای تاریخی بیش از 80 میلیارد ریال اعتبار مصوب شده است.
 
جباری افزود: در استان بیش از ۱۶۰۰اثر تاریخی وجود دارد که این اداره کل با همت مضاعف، در صدد به اتمام رساندن مرمت،بازسازی اثار فاخر است.

نادر قاضی پور یکی از نمایندگان مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید گفت:با تخصیص اعتبارات قابل توجه به بافت‌های تاریخی انتظار داریم این طرح‌ها با تلاش شبانه روزی به اتمام برسند و در این زمینه شهرداری و نیروی انتظامی باید با میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری استان همکاری‌های لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/م
 

بازدید نماینده مردم ارومیه از بناهای تاریخی ارومیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.