رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

موضوع سلامت باید به یک مسئولیت اجتماعی تبدیل شود/برای دستیابی به سلامت کامل باید همگان مشارکت فعال داشته باشند

موضوع سلامت باید به یک مسئولیت اجتماعی تبدیل شود/برای دستیابی به سلامت کامل باید همگان مشارکت فعال داشته باشندرئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:در حال حاضر ۷۵ درصد مولفه‌های موثر بر سلامت در جامعه وجود دارد و وزارت بهداشت تنها در ۲۵ درصد از سلامت جامعه تاثیرگذار است.
 
به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، محمد رضا دارابی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نشست مجمع خیران سلامت بردسکن گفت: ایجاد معاونت اجتماعی در دانشگاه‌های علوم پزشکی از اقدامات مهم وزارت بهداشت به شمار می‌رود که با هدف ترویج مسئولیت اجتماعی در سلامت و راه اندازی مجامع سلامت ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه سلامت خدمات گسترده‌ای صورت گرفته است تصریح کرد: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی بیشتر پزشکان فعال در مناطق محروم و شهرستان‌های کشور از کشور‌های بنگلادش و هند و پاکستان بودند، اما به برکت انقلاب اسلامی در حال حاضر پزشکان ایرانی در رده‌های تخصصی و رشته‌های مختلف در اقصی نقاط کشور در حال خدمت هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید، موضوع سلامت به یکی از اولویت‌های کشور تبدیل شد گفت: در این مدت توسعه فضای درمانی، افزایش نیروی انسانی و گسترش خدمات درمانی به شکل بی سابقه‌ای پیگیری شد و اجرای برنامه تحول نظام سلامت با هدف کاهش پرداختی‌ها از جیب بیماران نقطه عطف این برنامه‌ها به شمار می‌رود.
 
دارابی ایجاد مجامع استان و شهرستان با مشارکت تمامی مسئولان در حوزه سلامت را از دیگر برنامه‌های اجرا شده برشمرد و افزود: بر این اساس هر سازمان سهم خود را در تاثیر گذاری در حوزه سلامت می‌داند و در این راستا تلاش می‌کند.

وی تنظیم سند پیگیری از بیماری‌های غیر واگیر، تنظیم سند توسعه سلامت را از دیگر اهدافی برشمرد که در دولت تدبیر و امید سرلوحه کار خود قرار داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نقش خیران سلامت را در توسعه خدمات بهداشتی و درمانی تاثیر گذار دانست و گفت: با ایجاد معاونت اجتماعی در دانشگاه‌های علوم پزشکی، حضور خیران به شکل منسجم تری شکل گرفته است.

دارابی ایجاد مراکز جامع بیماری‌های خاص در ۸۵ مرکز کشور را از دیگر اقدامات مهم وزارت بهداشت برشمرد و افزود: در این مراکز تلاش می‌شود افراد مبتلا به بیماری‌های خاص رنجی به جز بیماری نداشته باشند وخدمات را به شکل مطلوب و متمرکز دریافت کنند.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

خیران سلامت در توسعه خدمات بهداشتی و درمانی تاثیر گذار هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.