عبدی افتخاری: برای پیشرفت اسکی ایران باید میزبان رقابت‌های بین المللی باشیم

نشست خبری رئیس فدراسیون اسکی با حضور اصحاب رسانه برگزار و عبدی اغتخاری پاسخگوی سئوالات خبرنگاران بود.

عبدی افتخاری: برای پیشرفت اسکی ایران باید میزبان رقابت های بین المللی باشیمبه گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، عبدی افتخاری رئیس فدراسیون اسکی در نشست خبری با خبرنگاران بیان کرد: امسال سه میزبانی از مسابقات را فدراسیون اسکی به عهده دارد، از جمله ورد کاپ اسکی روی چمن و فینال جوانان آسیا که دو رویداد بسیار مهم هستند. برای مدیریت این میزبانی ها از کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان کمک خواهیم گرفت. همچنین برای این مسابقات از رئیس کل فدراسیون جهانی نیز دعوت خواهیم کرد. اسکی ایران برای پیشرفت نیازمند بر عهده گرفتن میزبانی رقابت های مهم است. نگران برگزاری این میزبانی ها نباشید چرا که با توجه به میزبانی خوب سال گذشتمان برای رقابت های قهرمانی آسیا هیچ بدهی بالا نخواهیم آورد و نکته قابل اهمیت آن است که جوانان ما در سال ۲۰۲۰ در رقابت های آسیایی شرکت خواهند کرد.

او گفت: در ادامه باید برای تمام اعزام هایمان مدیریت منابع داشته باشیم. در کنار مدیریت منابع باید به کیفیت و کمیت اعزام ها نیز توجه داشه باشیم. در فکر اعزام بازیکنانمان به پیست دبی هستیم چرا که این کشور همسایه است و هزینه های کمتری را برای ما در پی خواهد داشت.

رئیس فدراسیون اسکی بیان کرد: فصل جدید بسیار دشواری را پیش رو داریم. در طول دو سال گذشته فدراسیون اسکی بدهی داشته است که این امر طبیعی است و ما در صدد تسویه کردن بودیم. هر سال ۲/۵ تا ۳ میلیارد تومان هزینه بر گردن فدراسیون می افتد. هیچ کاری با کمک کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان بر روی زمین باقی نمانده است. در طول مدیریت نگاه ویژه ای بر روی استان ها داشته ایم و به دنبال اجرایی کردن طرح استعداد یابی بوده ایم.

او افزود: اسکی در دنیا نیاز به تمرین چهار فصلی دارد و یک قهرمان باید در چهار فصل تمرین های ممتد داشته باشد. در ایران به خاطر نداشتن بارش برف زیاد حدود پنج ماه می توانند بازیکنان در پیست برفی تمرین کنند. کشورهای اروپایی که در طول ۱۲ ماه سال ورزش می کنند می توانند در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشند.

عبدی افتخاری اظهار کرد: سال گذشته توانستیم کلاس های مربی گری خوبی را برگزار کنیم. یکی از راه های پیشرفت ارتقا سطح علمی مربیان است که ما در تلاشیم تا هر ساله این رویداد رقم خورد. در کنار ارتقا سطح علمی به روز شدن تجهیزات ورزشی بسیار مهم است. حضور مربی خارجی در تیم های پایه اساسی ترین نقش را بر روی پیشرفت سطح اسکی ایران در دنیا خواهد داشت.

او گفت: هیچ فدراسیونی نمی تواند با اتکا به بودجه وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک به تمام اهداف خود برسد بلکه باید در کنار این بودجه از حامیان مالی استفاده کند. سال ۹۷ سال ورزشی سختی است چرا که با توجه به دو برابر شدن بودجه فدراسیون و تبدیل شدن آن به ۲ میلیارد تومان اما گرانی ها باعث تبدیل شدن آن به دو سوم شده است.

رئیس فدراسیون در ادامه افزود: پیست های اسکی به بخش خصوصی انتقال داده شده است و فدراسیون اسکی به صورت رایگان از این پیست ها استفاده می کند. فدراسیون به دنبال درآمدزایی از پیست ها نیست بلکه هدف اصلی ما قهرمان سازی است. پیست دیزین مشکل استاندارد سازی داشت که در طول ۷۰ روز این مشکلات حل شد و با حضور وزیر ورزش و جوانان راه اندازی شد. فدراسیون در پی آن است که یک پیست اختصاصی در اختیار داشته باشد.

او درباره استعفاهای اخیر در اسکی بیان کرد: استعفا هایی که اخیرا رخ داده است هیچ کدام مبنای منطقی نداشته است در نتیجه برای افراد مستعفی جایگزین انتخاب کردیم. مربیان رده بزرگسالان از شرایط خوبی برخوردارند و می توانند به کار خودشان ادامه دهند، در رده بزرگسالان نیازی به حضور مربیان خارجی نیست. هیچ کس نباید وظایف خود را فراموش کند. وقتی یک فدراسیون تمام امکانات را در اختیار بازیکنان قرار می دهد توقع دارد برای نتایج کسب کرده پاسخ دهند.

انتهای پیام/

اظهارات رئیس فدراسیون اسکی درباره آخرین وضعیت اسکی ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار